İnsanın kendi kendine olan düşüncelerinin dile gelmesi olarak bir açıklama yapmak sanırım kitap için en uygun terim olacaktır.
İnsanın ruhani ve düşünce bakımından kendi kendine ne kadar uç noktalara ilerleyebileceği olayın Türkçesi kafasında kurabileceği konusunda örnek bir eser diyebiliriz.
Pişmanlık, aşırı düşünme, bir tutam da fantastik olmazsa olmazı haline gelmiş kitabın.
Biraz kafa yoran düşünüp neden acaba? diye sorgulatan bir eser olmuş.
Kısa bir novella ama üzerine konuşulabilecek bir çok unsur barındırmakta.