Kitabın isminin anlamını araştırmıştım okumadan önce. Şedaraban, Türk musikisinde bir makam ismiymiş. Tanburi Cemil Bey'in "Şedaraban Saz Semâisi" kitapta sıkça bahsedilen bir müzik... Okurken bu müziği dinlemenizi tavsiye ederim. Şahsen ben dinleyerek o dönemin içerisine girmeye çalıştım. Okurken geçmiş ve gelecek arasında yolculuk ve farklı farklı karakterlerin hayatını okuduğum için karakter şablonu çizdim. Size de tavsiye ederim. Yazar, sarsıcı bir finalle bitiriyor kitabı.Son sayfaları iki üç kez okudum sindirebilmek, anlayabilmek için. Kitabı bitirince " Ben ne okudum ?" diyor insan. Kurgusu dahiyane, anlatımı şahane, her sayfasında yeni bir bilgi, psikolojik derinlik abidesi bir kitap! Ve dahası...
Ne yazsam eksik kalacak çünkü kitap dolu dopdolu!
Şiddetle tavsiye ederim.
Hikaye 1900 'lü yıllar ile 1978 yılları arasında geçiyor. Lindsey, Anton, Nora, Kaspar, Reşit, Seyit... sayamadığım birçok karakteri ayrı bir balkondan (pencereden) okuyor, her karakterin hayatına dahil oluyoruz.
Hayatta yükselişler ve düşüşler vardır. Okuduğum karakterlerin de birer birer düşüşüne, düşünce deryasına, hayal kırıklığına, aşka ve hakikate ulaşmasına, sırlara vakıf olmasına tanık oldum.
#okudumbitti #kitapyorumu #kitaptavsiyesi #bookstagram Nedret Kılıç