7/10
·664 syf.··
Beğendi
·
2025 3. kitabı
·
22 günde okudu
·
Okunma: 25 Şubat 2025 12:00
Selamlar, Babil’i biraz sindirdikten sonra yorumumu buradan da paylaşmak istedim. Babil kesinlikle harika kurgulanmış bir dünya sunuyor. Sömürgecilik, ırkçılık, cinsiyetçilik gibi konuları bir yandan büyüyle de harmanlaması, benim dünyasına bayılmamı sağladı. Yine de size fantastik yönünün ağır basmadığını söylemeliyim. Beklentiniz dolu dolu bir fantastik kurgu ise belki biraz hayalkırıklığı yaratabilir. Karaktere gelecek olursam karakterlerin hiçbiriyle bağ kuramadım. Arkadaşlıklarına beni inandıracak kadar derinleşemediğini düşünüyorum hikayenin. Bir şeyler olmuş ama biz orada yokuz o yüzden uzaktan izliyor gibi hissettim. Keza Robin ana karakter olmasına rağmen onun da neyi neden yaptığı konusunda çok fazla empati kuramadım. Belki bazı, ders olarak geçen yerleri daha kısa, duygusal çatışmaların olduğu kısımları daha uzun okusaydık daha çok tatmin edebilirdi beni. Ama kitabın çok iyi yaptığı bir şey var ki o da; kendiyle, dünyayla, karakterleriyle dalga geçmek. Harika bir ironik üslupla kendi kendine taş atan bir metin okuyoruz. Hicivli diline bayıldım diyebilirim. Sevmediğim bir diğer şey ise bir ihanetin bana çok zorlama gelmesiydi ama bunu spoiler olmasın diye açıkça söyleyemiyorum. Keşke olaylar biraz daha farklı gelişseydi dedim yer yer. Yine de keyifli bir okumaydı, kitap kulübümüzde tartışmak için sabırsızlanıyorum. Siz de okuduysanız benimle yorumlarda buluşun konuşalım! #k:458905kua R. F. Kuang
Edebiyat
BabilR. F. Kuang · İthaki Yayınları · 20241,939 okunma
·
866 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.