Akıcı ve güzel bir kitap. Yaptığı hatadan sonra pişmanlık içinde yanan bir Reis Bey . Okumanızı tavsiye ederim.
Özet ; Reis bey adında bir Ağır ceza mahkemesi resisi. Sert tavırlı herkesin korktuğu birisi . Bir gün bir çocuğu annesini öldürmekle suçlandığı için astirir. Daha sonradan çocuğun suçsuz olduğu ortaya çıkınca emekliliği ister ve pişmanlık içinde yüzer. Hekesi affeden , merhamet öğretmeye çalışır. Herkesin sonradan yine saygı duyduğu birisi olur ama o kendini hala affetmez ve pişmanlık yaşamaya devam etmek ister. Reis BeyNecip Fazıl Kısakürek