Hermann Hesse Almanya'da doğdu. Birinci Dünya Savaşı'nda tarafsız kalan İsviçre'ye yerleşerek Alman militarizmi ve milliyetçiliğini yeren yazılar yazdı.
Savaş tutsakları ve gözaltına alınanlar için bir dergi çıkardı. Sonrasında İsviçre uyruğuna geçti.
Savaş ortamı ve kişisel sorunlarınin etkisiyle ağır bunalıma girdiği yazdıklarından bir nebze belli oluyor;
5 genel başlık altında seçme denemelerinden oluşan kitabı bence gayet de sürükleyiciydi.
Kitabın adından da anlaşılacağı gibi ana konusu "öldürmeyeceksin" dir.
Fakat öldürme eylemini yalnız o aptalca savaşlarda,devrimlerin sokak çatışmalarında ve idam sehpalarında gerçekleştirmiyor, adım başında bu cinayeti işliyoruz. Çaresizlik içinde bırakıp kendileri için uygun sayılmayacak meslekler edinmeye zorlanan yetenekli gençleri öldürüyoruz. Yoksulluklar, çaresizlikler, yüz kızartıcı durumlar karşısında gözlerimizi yumarak öldürüyoruz...
Yani öldürmenin ilk anlami dışında o kadar çok yeri var ki
Ve bizler o çağrıyı yineleyeceğiz: "Öldürmeyeceksin!"
Çünkü ancak o zamn dünya yaşanabilir bir hal alır. ..