·88 syf.····Okunma: 15 Mart 2025 01:42 Öncelikle, bu kısacık kitapta dünyanın duygusunun olduğunu söylemek istiyorum. İsteyen mutluluk, isteyen acı, isteyen gamsızlık, isteyen unutulmazlık, isteyen vefa, isteyen cefa bulur… Sanırım ben hepsini de buldum bu güzel hikayede.
Aziz Bey Hadisesi ismi kitaba cuk oturmuş. Hakikaten ‘hadise’ niteliğinde bir hikayesi var adamın. Asla burnundan kıl aldırmayan, dik başlı, bir o kadar gururlu, bir o kadar da kibirli bir adam Aziz beyimiz. Ama içi boş gururlar, kibirler değil bunlar. Hikayede anlatılanlar doğrultusunda bakarsak, hak edilmiş şeyler hepsi.
Ömrü yanlışlarla dolmuş taşmış ancak ona göre, abartılı kibrinden ve gururundan dolayı, hiç de yanlış değil aksine çok doğru bir yaşamı var. Bu yaşamı kafasında kurmuş aslında ve gerçekten yaşadığına da bir süre sonra etrafındakileri bile inandırmış. Adama karşı müthiş bir saygı var herkeste. Kimseye bir kötülüğünün de dokunmaması bu saygıyı kat kat artırmış ve onu ‘Aziz Bey’ haline getirmiş. Hep burnunun dikine gitmesi de başına olmadık belalar açmış. Hayatındaki insanları birer birer kaybetmesi de onu bu yaşamdan alıkoymamış, aksine ‘olması gereken hatta Aziz Bey’e lazım olan’ buymuş gibi kabullenip tam gaz hayatına devam etmiş. Muazzam bir gamsızlık, umursamazlık, hatta bencillik gibi görülen bir yaşam tarzı. Onu bu gamsızlıktan çekip alan ancak hayatının geri kalan kısmını da belirleyen bir aşk macerası, onu ‘hadise’ olma noktasına getirmiş. Kalp yıkıcı, bir ömür omuzlardan yükü inmeyecek, hafızadan silmesi çok zor bir aşk macerası hem de. Nitekim beyimizde de bu aşk, bahsettiğim gibi olmuş… Bir süre sonra da aşklıktan çıkıp saplantıya dönmüş… Bu debdebenin içerisinde, çabalamadan elde ettiği bir başka aşk ise, ona gerçekleri geç kalınmış bir halde göstermiş ve beyimizi artık tahammül edilemeyecek bir adama dönüştürmüş. Herkese de bu hayattan bir ‘Aziz Bey’ geçti dedirtmiş…
Hikaye, derin duyguları içinde taşıyan insanlara çok ağır gelecektir. Hayata daha yüzeysel bakanlara ise sıradan bir ‘hadise’ gibi görünecektir. Ben ilk gruptayım sanırım. Çok beğendim hikayeyi. Ayfer Tunç’un kalemi sağlammış.
Okuyacak olanlara keyifli okumalar dilerim.