Bu kitapla ilgili konusmalarimi hep erteliyorum çünkü vaktim yok şimdi bile uykumdan feragat ederek yazıyorum. İlk bir okuyabilirsiniz diyeyim. Ama şu haldeyken buna para vermezdim yani... PDF ini falan bulun ya da veririm diyen satın alsın yani ay cebinizi ben mi dusuncem neyse. Bende çok işe yaradı bu kitap. Şöyle bı on yargim vardı ki böyle kitapları okumam asla derdim ama insan okuyunca okuyo be kardesim. Bu arada inceleme falan değil bu he öylesine konusuyorum ben kendi kendime. Bunu bana sahaf dede hediye etti ben her gittiğimde dert yaniyordum şöyle zor böyle zor ama calisiyorum amca ama basaricam amca ben yapicam amca gibi gibi sonra çıkardı bunu verdi al oku insanlar neler yasamis bak dedi valla onun hatrina ilk bunu okudum. Bı de bu amca ilkokul mezunu ama sattigi kitapları yalamis yutmus cinsinden. Şansıma bana denk geldi zirlamayin. Bu kitabı arkadaşlar uyumadan okudum vay be deyip uyudum sonra uyanınca okudum ben de yaparim laaan dedim kalktim derse gittim öncelikle devamsızlıklar yapmayı bırakmaya karar verdim alla Şükür dönemin ortasına geldim çoğu dersten sıfır devamsizligim var sonra ben baya ders calisiyorum haberiniz olsun yani ona rağmen kitap da okuyorum zaten benim kitap okumayan halim yok olmaz öyle bı şey kabul edilemez. Neyse içindeki ali sabanci hikayesine çok sinirlendim şaka gibi. Yazmışlar ki Ali Sabancı soyadindan vazgecip yurt dışına çıkmış vay anasını avradını be soy addan vazgecise bak lan ben şehir dışına çıkamıyorum ne diyon sonra bu Sabancılıktan vazgecen arkadas amcası sayesinde mi babası sayesinde mi unuttum kimsenin giremedigi şirkete torpille giriyo of çok sinirlendim şu an kitaba kesin okumayacaksiniz ama diğer hikayeler hatrina okuyun. Sonra bu soy adından vazgecen arkadas torpille girdigi yerden de vazgeciyor helal olsun lan yuso sonra akraba sirketinden üst kademede ise basliyo lan bu nasil zor bı hayat ya aklım hayalim sasti ben basaramam böyle bı seyi neyse neyse Ali Sabancı alla cezani canim senden cok var zaten bana sinif arkadaşımı hatirlatti ben asla böyle tiplerle empati kuramiyorum kız diyo ki beni zorla dershaneye gönderdiler ZORLAMİSLAR KİZİ TUH YA ya mecburen kendi hayatımla kıyaslamak zorundayım sizin gtten uydurma dertletinizi. Abi benimkiler okumak istemiyorsan gir fabrikaya çalış ne dersi ne basarisi diyo benim savasim bambaska bambaşka. Neyse bu kitaptan sapmayalim herkesin böyle tanidiklari var yalnız degiliz. Başka hikayeleri ben çok sevdim mesela bı tane adam vardi okumayi çok istiyor ve esi destek cikmis kocasini okutmus kadin süper bayıldım detay veremiyorum simdi. Böyle ve daha güzel duygusal hikayeler de var ben okudugum şeyden etkilenir aglarim victor hugo yazmis gibi duygusal ve gerçek hikayeler vardı icinde okuyun işte aman okumak isteyen adam buldugu her seyi okur beni zorla akraba evine goturmuslerdi bı kere yatili kalmaya evde kıtap aradim çocuklarin 1-2. Sınıf kitaplarını okuyordum öyle işte ben onemli bı karakter değilim kendimden örnek vermeyi sevmiyorum siz okuyun yeter bana of napicam herkesi alim yapmaya kalkiyorum bı de ben eskiden herkes okulda basarili olmak zorunda diye düşünür ders calismayani sevmezdim ama öyle olmuyormus valla herkes okuyacak diye bir şey yok artık doğru karara vardim ama tabi ki gonlum halen akademik basaridan yana. Neyse kitap dostcuklari uyku vakti kitap okumaya vakit ayirin yaratici olun biz allahin bı parçasıyız basit canlılar değiliz lütfen lütfen hadi neyse bay ben bı şey bilmiyorum okumak istemeyen okumasin geçen gün hocamla şunu tartistik bana dedi ki kitap okuman şöyle iyi böyle iyi (sağ ol) ama dedi ben çok kitap okuyanların bı kalıba sokuldugunu dusunuyorum o yüzden senin yasindayken bilinçli olarak kitap okumadim kendi hayatimi kendi dusuncelerimi yasadim gibi şeyler söyledi ben o an dusundugum için yanitlayamadim ama şimdi diyorum ki zaten herkesin içinde oldugu bı kalip var sağ kalip sol kalip inancli inancsiz kalıp okuyan kalip okumayan kalip ve su çağda tüketim çılgınlığı kalıbı populer kültür kölesi kalıbı. Biz ne yaparsak yapalim bı kalıbın içindeyiz mecburen oluyor bu kalibin icinden çıkmaya çalışmak da bı kalip ya hani o yüzden bı kalip sececeksem okumus kalibi küçük yaşta okumaya baslamis kitap bagimlisi kalıbına girmeyi tercih ederim kimsenin ozel bi hayatı yok kimse farkli bı alemde yasamiyor hele türk genciysen en iyimizden en kotumuze bok gibi hayatlar yasiyoruz ne kendi irademden bahsediyorsun ne kendi fikrimden bahsediyorsun yok kardesim öyle bı sey yok neyse of kitabı unuttuk arkadaslar neyse burdan paydos bunu okuyun başka bı şey okuyun gidin cocuk kitabı okuyun okuyun ulan okuyun lan hadi adios