"bu oyunda hiç kimse iyi değil."
10/10
·368 syf.··
2025 71. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 06 Nisan 2025 13:26
vahşi, benim tamamen rasgele bir şekilde keşfedip okuma listeme aldığım bir kitaptı. özgün bir konuya sahip olduğunu öğrenince direkt okuma kararı almıştım çünkü fantastik kitaplarda görmekten sıkıldığımız klişelerden uzak, farklı bir temaya sahip bir hikaye okumayı çok istiyordum. Vahşi ise beni beklentilerim konusunda yanıltmayarak, kendisinden almayı istediğim her şeyi bana son derece başarılı şekilde verdi. okuduğum için kendimle gurur duyduğum kitaplar arasına girmiş bulunmakta şu an. öncelikle kitap, iki genç adamın arasındaki dostluğun düşmanlığa evrilmesini ve ikisinin de kendi intikamları uğruna mücadele vermesini konu alıyor. kitabın geneli boyunca victor ile eli'ın arasındaki ilişkinin işleniş biçimine bayıldım. dostluk ve düşmanlık bağlarının ikisi de o kadar ince ve derin işlenmişti ki onların sahnelerini, diyaloglarını, birbirleri hakkındaki düşüncelerini okudukça yazarın düşünce tarzına hayran kalmadan edemedim. kitabın gözümdeki değerini artıran bir unsurdu bu benim için. victor vale karakteri, şimdiye dek okuduğum en derin ana karakterlerden biri olabilir. her şeyiyle detaylıca yazıldığı için hikaye boyunca bir kere bile size neyi neden yaptığını sorgulatmıyor çünkü bir yerden sonra beyninin içine girmiş gibi oluyorsunuz. karakterin amacı ve zihninin işleyiş şekli çok ilginç ve merak uyandırıcıydı. bazı olaylar tahmin edilebilir olsa da ana karakter victor vale olduğu için acaba şimdi ne yapacak diye merakla okumaya devam ediyorsunuz ki bu kitabın acayip akmasına sebep oldu. bir yerden sonra her bölümde olaylarla birlikte victor'un o olaya yaklaşımını ve vereceği tepkiyi de merak ederek okurken buldum kendimi. eli için de aynılarını söyleyebilirim sanırım. hikayenin ana kötüsü victor gibi dursa da asıl kötü adam eli'dı bana göre. tanrıya olan bağıyla kafayı bozmuş, hayatını tamamen kötülüğe adamış bir karakterdi ve ÇOK iyi yazılmıştı. eli'ı okumak da en az victor'u okumak kadar keyifliydi. kitaba dair en sevdiğim şey kesinlikle olay örgüsü oldu. her bölümün sonunda NE? oluyordum resmen. inanılmaz bir akışa, müthiş bir kurguya sahipti. konusu ne kadar ilgi çekiciyse konunun işleniş şekli de bir o kadar başarılıydı. hikayede daima bir gizemin var olması çok hoşuma gitti. sanki her şey açıklanıyor gibi ama bir bakıyorsunuz aslında açıklanmayan pek çok şey var. kitap boyunca sürekli merak ederek okuduğum için benim gözümde oldukça keyifli bir okuma deneyimi oldu. kitabın atmosferi de sizi anında içine çekiyor. son derece karanlık ama asla karmaşık olmayan bir havası var. türü de fantastik olarak geçiyor ama öyle büyülü bir diyar falan beklemeyin okurken çünkü karakterler gayet normal bir dünyadalar. karakterlerin güçleri varsa bile bu güçlerin fazla ekstrem şekilde yansıtılmamasını sevdim. güç kullanma sahneleri, tam da kitabın havasına uyacak şekilde, fazla abartılı olmayarak yazılmıştı. ayrıca karakterlerin güçlerindeki çeşitlilik, her birinin kendine özgü yeteneklerinin olması da çok güzeldi. her karakterin kendi derinliğinin olması olayı harikaydı. kitaptaki hiçbir karakter sadece orda dursun diye yazılmamış. her birinin kendine göre amaçları ve sebepleri var. en sevdiğim karakter mitchell oldu sanırım. sydney ile ikisinin arasındaki dinamiği okurken çok keyif aldım. aynı şekilde victor ile sydney'in ağabey kardeş ilişkisi!! o kadar güzeldi ki... kitap bir bölüm geçmiş, bir bölüm şimdi tekniğiyle yazıldığı için aslında başlangıçta biraz çekindim acaba kafam çok karışır mı diye ama asla öyle olmadı. hikaye boyunca zaman açısından her şey gayet netti benim için. bölüm başlıklarına dikkat ederseniz hiç kafanız karışmadan gayet rahat bir şekilde okuyabilirsiniz. kitabın sonuna BA-YIL-DIM. sonda eli'ın başına gelen olay o kadar hoşuma gitti ve o kadar yükseldim ki tekrar tekrar okudum o sahneyi. ayrıca son cümle de aşırı çarpıcıydı, öyle olmasını zaten bekliyordum ama cümle şeklinde okuyunca içim ayrı bir kıpır kıpır oldu. kısaca özetlemek gerekirse iyi yazılmış karakterleri, müthiş olay örgüsü ve harika sonuyla Vahşi, çok ama çok sevdiğim bir kitap oldu. eğer karanlık atmosfere sahip intikam hikayelerini seviyorsanız mutlaka öneriyorum. Victoria Schwab (V.E. Schwab) da sadece tek kitabını okumuş olmama rağmen çok keyifle okuduğum bir yazar oldu, kendisinin kesinlikle diğer kitaplarına da bir şans vereceğim. "olmaz, sydney,'' dedi victor. "burada kalman gerekiyor." "neden?" diye sordu sydney. "çünkü kötü biri olmadığımı düşünüyorsun,'' dedi victor. "ve sana bunun aksini göstermek istemiyorum." puanım 10/10. okuyacak olan herkese iyi okumalar dilerim.
VahşiVictoria Schwab (V.E. Schwab) · Pegasus · 2018612 okunma
··
1.135 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
kitabın son cümlesi 🔥🔥🔥
ophelia ლ
Gönderi Sahibi
CİDDENN
victor vale 🥰✨️🧎‍♀️🫂💌😶‍🌫️
ophelia ლ
Gönderi Sahibi
o sırada victor vale 🔪🩸☠️⚰️
Ama ama.. bursum yeni bitmişti HAYIR
ophelia ლ
Gönderi Sahibi
ಥ⁠‿⁠ಥ