İlk defa bir Japon klasiği okudum. Açıkçası ilk yarısı çok çabuk içine aldı beni fakat diğer yarısını okurken çok sıkıldım. Belki de ara verip tekrar okuduğum içindir yine de güzel bir kitaptı benim için.
Kitapta kendini çocukluğundan beri bir başarısızlık abidesi olarak gören, aristokrat bir ailenin oğlu Oba Yozo hem evde hem de okulda büründüğü "soytarı" rolüyle var olmaya çalışır. Bir itiraf niteliğindeki üç bölümden oluşan hatıratında alkolizmle, geyşalarla, sonuçsuz kalan intiharlarla dolu, “utanç” yüklü yaşamının günahını çıkarır.
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai