Abartılacak kitap mı kalmadı?
5/10
·540 syf.··
2025 11. kitabı
Biri bana açıkça söyleyebilir mi, bu kitabı kim hangi akla popüler yaptı? Tamam fantastik kitaplar arasında kötü denmeyecek bir yerde ama Allah aşkına bu kitaba bin basacak kurgular okudum şu kitabın 10’da 1’i kadar abartılmıyor. Kitaba animasyon bile yapmışlar yani pes diyorum. Ama editler harika orası ayrı ahahahah. Seriyi önceden okuduğum için çok detaylı hatırlamıyorum ama benim incelemem daha çok kitapları bütünüyle eleştirmeye yönelik olacak. Baştan söyleyeyim Rhys hakkında ikinci kitapta konuşacağım, şimdi gelelim meşhur ACOTAR serisi bence neden abartılmayı hak etmiyor. Bakın altını çizerim. Kötü bir kitap değil, ama abartılmayı hak etmiyor. Sarah biraz da popülaritesi yüzünden kitapları çok okunan bir yazar, bunun ekmeğini fazlasıyla yiyor. Güçlü kadın karakter okumak mı istiyorsunuz? Bu kitabı alabilirsiniz. Ama güçlü erkek karakter de mi okumak istiyorsunuz? O zaman bu kitabı alamazsınız. Kitabın ilk yarısı çok sıkıcı geçti. Ama çoook sıkıcı yani. Kitap abartılmasa asla devam etmezdim şahsen. Buradaki tek hatam kitap hakkında çok spoiler yemem oldu. Mesela Tamlin ve Feyre ilişkisine hiç giremedim çünkü sonradan Tamlin’den nefret edeceğimi biliyordum. O yüzden ikiliyi sevemedim hiç ilişki içinde. Eğer bilmesem ısınırdım çünkü çok soft bir şekilde ilerledi ilişkileri sona kadar neredeyse. Ben korkak erkek sevmiyorum ve Tamlin tam bir korkaktı. Son 100 sayfada kurgu en sonunda açıldı ve okunmaya değer bir şeyler gördük. Ama bakın, her şey saçma. Bir kadın her nasılsa tüm Yüce Lordların gücüne el koymuş elli yıldır. Yüce Lord dediğimiz feyler öyle bir tasvir ediliyor ki sormadan edemiyorsunuz, o kadar lordsunuz bir kişinin büyüsü yüzünden hapsolmayı nasıl başardınız? Hani saçmalık ötesi. Bir kere güç burada bile boş teneke misali anlamsız oldu benim için. Feyre’nin dağın altındaki mücadelesini okumak bakın güzeldi, azim, hırs, inanç, aşk. Her şeyiyle Feyre kabiliyetinin çok üstünde bir çaba sarf etti. Ama gelin görün ki yine de her şey saçmalık. 50 yıldır hiçbir lordun beceremediğini bir insan nasıl yapabilir? Yani mantıklı mı sizce? Amarantha tüm lordların gücünü ele geçirip herkesi yıllardır hapis edecek kadar zeki ama bir insanı yenemiyor öyle mi? En ufak bir şüphe duyduğu anda Feyre’yi öldürmesi gerekirdi ama ne hikmetse yapmadı. Anlatabildim mi bilmiyorum ama bol mantık hatası ile dolu bu kısımlar. Rhys ilk kitapta yemin ederim daha kendi gibiydi, biraz duruşu vardı sonra yazar onu da mahvetti. İlk kitaptaki Rhys ilgi çekiciydi ve gizemli bir havası da vardı. O hallerini daha çok okusaydık keşke. Kısaca ben beğenmedim ilk kitabı. Seriyi de genel olarak beğendim ama beğenmedim gibi bir şey. Belki de daha çok beğenirdim ama benim çok abartılan kitaplara karşı bir antipatim oluyor. Eğer bahsedildiği kadar iyi değilse ekstra bir sevmiyorum. ACOTAR’da da aynı sorunu yaşadım. Booktok’a sesleniyorum başka abartılacak kitap mı yoktu? Biraz sinirlenmişim galiba ahahaha. Ama bakın cidden hiçbir şey kafamda oturmuyor. Hep eksik hem yarım… Seriyi okumayan kalmamıştır ama okumayanlara da tek tavsiyem lütfen beklentinizi arşa çıkarmayın. Çok sıkılırsınız… Benim kitaba devam etme tek sebebim ikinci kitaptı. Bir onu sevdim. Ama orada da sinir olduğum noktalar var. Ben de feministim, kesinlikle adaletin arkasındayım ama şu kadar söyleyeyim bu kitap feministlik adı altında harcanan erkek karakterler ve şişirilen kadınlar hakkında olmuş. Hiçbir verilen düşüncenin altı doldurulmuyor anlayacağınız. Bir de bu benim şahsi fikrim, burada yazara asla lafım yok ama beni kitaplardan bir tık soğutan bir durum var o da ana karakterin en başta başka bir erkekle yazılıp asıl karakterin sonradan kitaba girdiği durumlar. Çünkü ben ikisini de en başından sonuna kadar beraber okumayı seviyorum. Başkaları olmasın sadece o ikili olsun. Bir erkeğe bağlanıp diğerine geçmek zor da olabiliyor ahahah. Ya da acaba hangisi bizim kızın esas oğlanı diye düşünmekten kafayı yiyorum tüm kitap boyunca ahahah. Rowan gibi bir de üçüncü kitapta gelmesi durumu tam bir işkence ama dediğim gibi bu benim fikrim. Belki de kızımızın önce yanlış ilişkiler deneyimleyip sağlıklı olanı bulması için gereken bir süreçtir bu, ya da esas oğlanı gözümüzde daha değerli kılmak için de yapılan bir şey olabilir. Ama ben sevmiyorum yapacak bir şey yok. Asıl eleştirilerim devam kitaplarında olacak. Orada kitapların içinde hoşlanmadığım yönlerden bahsedeceğim. Burada sadece kitabın neden abartılmayı o kadar da hak etmediğini düşündüğümü açıkladım. Unutmayalım ki herkesin kendi fikirleri vardır ve bunları anlatmak için buradayız zaten. Okurken keyif almak bence en önemli olan, okuyacaklara şimdiden iyi okumalar. Kitaplarla kalın!!!
Roman
Dikenler ve Güller SarayıSarah J. Maas · Dex Kitap · 20166,1bin okunma
·
117 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.