Okuduğum bu eser Huşu Ağacı devamı niteliğinde olup Gelin-Kaynana çatışması daha yumuşak bir raddeye gelinmiş,
Ve yılların verdiği tecrübe ve deneyim dolu bir hayatı bizlere nasıl daha yaşanabilir bir düzeye ve birbirinden farklı hayat hikayeleri içerdiği isimsiz bir Günlük aracılığıyla yıllar sonra bir gerçeği açıklığa kavuşturma ile Kıbrıs Barış Harekatına giden bir Teğmen'in Sevdiğini geride bıraktığı ve yıllar sonra Gazi olarak tekrardan sevdiğine nasıl kavuştuğunu dile getirmiştir....