Öncelikle çok beğendiğim bir kitaptır. Özellikle Fransız İhtilali'ni her açıdan çok iyi bir şekilde ile alındığını düşünüyorum.Charles Dickens'ın yazdığım en iyi hikaye dediği bir başyapıttır. Dünyada 200 milyondan fazla kişi tarafından okunan tüm zamanların en ilgi gören kitabıdır. Bu kitap adaletin intikam duygusuyla özdeş olduğunu ve suçlu ile masumun arasında neredeyse hiçbir farkın olmadığını vurgulamaktadır. Konusundan bahsedicek olursak on sekiz yıl boyunca paris'te suçsuz yere hapis yatıp akıl sağlığını yitiren Dr.Manette,eski bir dostu sayesinde kızı Lucie kavuşur. Aradan birkaç yıl geçtikten sonra vatana ihanet suçundan yargılanan fransız Charles Darnay için pariteni mahkemeye tanık olarak çağırırlar. Ve aristokrat bir aileye mensup olmasına rağmen ezilen halkın her zaman yanında olan Charles Darnay ile zeki olmakla birlikte hiçbir şeyi umursamayan avukatı Sydney Carton'un yolları Lucie'ye duydukları aşk yüzünden kesişir ve hayat onları çok farklı yerlere sürükler... İyi okumalar...
Charles Dickens