Öncelikle ben bayıldım. Kitapta halayık olan Dilber adında bir kız var. Halayık diye kastettiğim durum kölelik, yapmalarını istedikleri işi yapma ve istedikleri zaman da para ile satmaktır. Çok kez hor görülen,aşağılanan,şiddet uygulanan bir kızdır. Bu şekilde hayat sürerken yine yeni efendileri başka bir kişilere satar. İlk başta herşey güzeldir. Söylenilen işleri yapar, görevlerin hepsini yerine getirir hatta (evin oğlu) Celal'in isteği üzerine çizim yapabilmesi için poz verir. Ama zamanla durumlar farklılaşarak Celal ve Dilber birbirlerine birşey hissetmeye başlar. Ama Celal'in ailesi Dilber'i istemez ve olaylar karışır...Mutlaka okumalısınız. Zaten çok kısa ve akıcı bir kitap. İyi okumalar...
Samipaşazade Sezai