Kitap, yatılı ve oldukça gizemli bir okulda geçiyor. Öğrencilerin geçmişleri, kimlikleri ve dış dünyayla olan tüm bağları koparılmış. Her şey steril, hatta biraz ürkütücü. Bu okulda öğrenciler kodlarla çağrılıyor, unutmak zorunda bırakıldıkları geçmişleriyle baş başa bırakılmış durumdalar.
Kitabın ana olay örgüsü, öğrencilerden Una'nın okul kütüphanesindeki kitaplardan birine bıraktığı bir notla başlıyor. Bu not, Dan ile arasında başlayan mektup arkadaşlığının ilk adımı oluyor. Kitabın tamamı bu mektuplar ve notlardan oluşuyor. Okumayı düşünenler bunu dikkate almalılar.
Una ve Dan’ın mektuplaşmaları sırasında hem ilişkilerinin gelişmesini gözlemliyor, hem de okulun boğucu ortamına dair ipuçları elde ediyoruz.
Okulun steril yapısı, öğrencilerin geçmişlerine dair hiçbir şey bilmememiz ve tüm kişisel izlerin silinmiş olması bana göre hikâyenin en güçlü taraflarından biriydi. Bir yandan boğucu, bir yandan merak uyandırıcı.
Ayrıca kitapta bazı kitap karakterlerine de atıfta bulunulmuş. Bu yönü çok hoşuma gitti. Bahsi geçen kitaplardan bazılarını okumak istiyorum..
Bunlardan bazıları; Tom Sawyer’ın MaceralarıÜç SilahşorAlice Harikalar Diyarında
Bu detay hikâyeye tatlı bir edebi hava katmış.