3/10
·496 syf.··
2025 108. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 07 Mayıs 2025 23:42
Öncelikle kitabı yarım bırakmadığım için kendimi tebrik ediyorum, çok iyi dayandım. Başta Hava Uyanıyor enerjisi verdiği için kitabı sevmiştim, olaylar ilerlerken daha karanlık bir atmosfere büründü ve Yılan ve Güvercin'e kaydı. Benzerlikler buraya kadar. Kitabın konusu özgün ama çok üstü kapalı işlenmiş. Kitabı henüz yeni bitirdiğim için duygularım çok karışık. Umuyorum ki bu incelemeyi yazarken duygularım daha iyi oturur. Kitapta beğendiğim ve beğenmediğim şeyleri anlatayım. Beğendiklerim: 1-) Silas. Kitapta sevdiğim tek karakter. 2-) özgün evren. Daha önce hiçbir kitapta benzer bir konuya veya bu kitapta geçen herhangi bir fantastik öğeye benzer bir şeye rastlamadım. Kitabın iyi yanlarını bulmak için beynimi zorladım ama yok ya. Nereden tutsam elimde kalıyor. Beğenmediklerim: (Liste uzun, bismillah) 1-)Karakter derinliği yok. Karakterler o kadar sığ ve dengesiz ki. Ne aralarındaki ilişki samimi geldi ne de davranışları. Hiç bir karakter (Silas dışında) rolü gereği davranmıyor. Koskocaman Sihirzadenin bir sahnede yenilmez gibi gösterilirken bir diğer sahnede aldığı ufak sıyrıkla yataklara düşmesi gibi. 2-) Güçlü kadın karakter(!) Elisabeth. Kitapta kız güçlü gibi yansıtılmaya çalışılmış (güçlü: 1.80 boyunda, görgü kurallarını bilmeyen ve kitap bitleriyle büyümüş :D) ama hiç olmamış. Her sayfada ayılıp bayılması da cabası. Kitap boyunca elinden kılıcı düşürmüyor ama en ufak tehlikede bile "Silas yardım et. Silas ne yapacağız. Silas beni kurtar. Silas Silas Silas...." Silasa o kadar bel bağlamış ki Silas olmasa ilk bölümde ölmüştü. 3-) Gereksiz betimlemeler. Sakasiz diyorum, kitabın yarısından fazlası betimlemelerden oluşuyor. O kadar itici ve boğucu ki. Akıcılık var ama kitaba girdiğinizde var. Bölüm başına geldiğinizde kopuyorsunuz ve o bölüme girmek için baya uğraşıyorsunuz. He birde betimleme tekrarı var. Kızımızın herşeye nefesi kesiliyor :D kulağa garip geliyor ama sayfa başı Elisabeth birşey görüyor ve nefesi kesiliyor. Bir şey fark ediyor ve nefesi kesiliyor. Bir şey hatırlıyor ve nefesi kesiliyor. Nefesi kesile kesile ölecekti kız... 4-) Gereksiz kitap uzunluğu. Bir fantastik kitaba göre sayfa sayısı gayet iyi aslında ama olaylar kötü dağıtılmış bu yüzden okurken hep yerimizde sayıyoruz hissi veriyor. Yazar gereksiz olayları betimlemelerle uzun uzadıya anlatırken asıl aksiyon sahnelerini çok üstü kapalı geçmiş. 5-)Havada kalan son. O NASIL SONDU YA. Hani kitabın en en en kritik kısmı olan yüzleşme ve savaş, dünyanın sonu sahnesine gelmişiz birde yazar kesiyor ve time skip yapıp herşeyin hallolmuş olduğu zamana atlıyor. Üstelik anlatmıyor da nasıl o zaferi kazandıklarını. Sadece savaş yapılmış ve kazanmışlar. Ulan kitabı sırf o sahne için okuyoruz yazar nasil atlamış... 6-)Dengesiz güç dağılımı. Bakın, kitapta öyle wow olan ve herkesin ağzı sulanarak baktığı güç ve mevkiden gecilmeyen sihirzade Thorn azıcık büyü yapınca yoruluyor, büyü yapmak için konsantre olması gerekiyor, panik anında düşünemiyor vs vs. Neyine sihirzade olmuşsun o zaman aq elinden hic bisey gelmiyor. Bir de kitapta Arkhon adında iblislere hükmeden muazzam(!) güçteki yenilmez yaratık var. Yaratık serbest kalınca bunlar azıcık ne yapacaklarını düşünsünler diye yerinde duruyo dünyanın mahvetmek yerine. Sözde yenilmez ama yeniyorlar bi sekilde (kitabin atlanmis kisminda... Nasil yenildigini bilmiyoruz.) 7+)Size belki saçma gelecek ama benim için önemli bir şey. Kitabın adı ile içeriğin uyumu. Okuduğum kitapların hepsinde kitabı simgeleyen bir şey olur, örnek olarak "Beyaz leke" kitaptaki karakterin beyaz lekelerinden geliyor. Ama bu kitapta bu söz konusu değil. Kitapta bir kez bile diken kelimesi geçmemiştir, nereden geldi bu dikenlerin büyüsü? İncelemem bu kadardı, 2 ile 3 puan arasında gidip geldim ama Silas ve konuşan kitaplar hatırına 3 veriyorum. okuyacaklara şimdiden keyifli okumalar (⁠。⁠•̀⁠ᴗ⁠-⁠)⁠✧
Alıntı
Dikenlerin BüyüsüMargaret Rogerson · Ephesus Yayınları · 20241,520 okunma
··
2 +1'leme
·
1.178 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ben kitabı seviyorum ama incelemende çok haklısın. Kitap film enerjisi vermişti bana o yüzden olumsuz olarak yazdığın yerler beni rahatsız etmemişti okurken. Hatta betimleme fazlalığını fark etmemiştim bile ama sonu gerçekten kısa kesilmişti. Yedinci maddeye aşırı katılıyorum. Ben uzun bir süre kafa yordum kitabın adıyla roman arasında bağ kurmak için, belki orijinal ismi değiştirilmiştir yada farklı bi anlama geliyordur diye ama bulamadım. Hala ara sıra durup neden diye sorguluyorum...
Luca.
Gönderi Sahibi
Benim gibi düşünen birini gormek guzell, orjinal ismi de dikenlerin büyüsüymüş 🤷🏼
Ben okurken çok sıkılmıştım. Sadece bir adamı bulmak için uğraşıyorlar! Özgün yeter var ama bence kurgu boşuna harcanmis
Luca.
Gönderi Sahibi
Fazlasıyla hemde
Silas 🛐🛐
Luca.
Gönderi Sahibi
Kesinlikle 🔥🔥