·221 syf.··Beğendi
···Okunma: 18 Şubat 2018 08:22 Kitabın giriş kısmında ve arka kapağında yazan "Bu romanı salt çocuklar için değil, anababalarla öğretmenler için de yazdım." diyen Aziz Nesin konuyu iyi bir şekilde özetlemiş.
Birbirinden farklı şehirlere ayrılan 2 aynı sınıf öğrencisi Ahmet ve Zeynep'in gözünden hayatlarının önemli konularını mektuplar yazarak birbirlerine anlatımlarıyla başlıyor. Çocukların gözünden öğretmenlerini, anne ve babalarının yaptıkları yanlışları, kendilerini dev aynasında görmeleri, çocukların yaşları küçük diye hiçbirşeyi anlamaz görüşüne sahip olmaları, eğitim düzeninin çocuklara yaptıkları hatalar ve diğerleri...
Okuyunca çoğu zaman gülümseyeceğiniz, biz yetişkinlere ders veren nitelikte mutlaka ama mutlaka okunması gereken bir eser olarak düşünüyorum. Herkese şimdiden iyi okumalar.