bilin, öğrenin, hatırlayın, unutmayın, unutturmayın!
2009da hakan fidan maiyetiyle birlikte osloda aralarında şimdiki kck yürütme konseyi üyesi olan, geçenlerde 'hiçbir peygamber bu kadar kısa sürede apo kadar başarılı olamamıştır..' diyen sabri okun da bulunduğu pkkli grupla dönemin başbakanı recep tayyip erdoğanın izniyle görüşür.. bu görüşmede, 5. oslo görüşmesi, hakan fidan, barış (?!) için pkkden bölgede rahatsız olduğu vali ve emniyet müdürlerinin isimlerini görevden almak için ister.. aynı hakan fidan merkezi yönetimden şikayetçi olan sabri oka şunları da der; 'iktidar beş sene önce dedi ki (yani 2004 yılında, yani akp iktidara gelir gelmez..) yerel yönetimler yasasını geçiriyoruz, belli şeylerin mahalli teşkilatlarını kaldırıyoruz. milli eğitim, şunlar bunlar bakanlıklarını kaldırıyoruz, valiliklere ve belediyelere veriyoruz. ilk önce valiliklere uzun vadede belediyelere gidecek. aslolan şudur yani, şimdi hakkaride yol yapılacak ankaradan devlet planlama teşkilatından görüşülüp çıkıyor, işte çemişkezekte ne olacak, şurada ne olacak. biz bunu yapamadık yani cumhurbaşkanı (dönemin cumhurbaşkanı ahmet necdet sezer) iki defa geri çevirdi. aldı anayasa mahkemesine götürdü, o zaman kaldı gitti.' --------------------------------------------------------------- vali : dem partili tunceli belediye başkanı cevdet konak, tunceli 1. ağır ceza mahkemesince terör örgütüne üye olma suçundan hakkında 6 yıl 3 ay hapis cezası verilerek görevinden alındı, yerine kayyum olarak tunceli valisi bülent tekbıyıkoğlu atandı.. 18 mayıs 2025te pkknin kurucu kadrosunda yer alan ve mit operasyonları ile öldürülen ali haydar kaytan ve rıza altun için tuncelide yürüyüş ve anma programı düzenlendi. sozcu.com.tr/boyle-olur-akp-... 19 mayıs 2025te bülent tekbıyıkoğlu, 19 mayıs Atatürk'ü anma, gençlik ve spor bayramındaki törende gözyaşlarına hakim olamadı.. halktv.com.tr/siyaset/tunceli... 20 mayıs 2025te bülent tekbıyıkoğlu görevinden istifa etti, merkeze çekildi.. veryansintv.com/tunceli-valisi-... --------------------------------------------------------------- yerel yönetimler yasası : 14 mayıs 2025te ak parti grup toplantısında konuşan recep tayyip erdoğan şunları dedi; 'belediyeler meselesinin konuşulup yeni bir düzene kavuşturulması kaçınılmaz olmuştur. karşılaşılan sorunların başında merkeze uzak ilçeler meselesi yer alıyor. büyükşehir ve ilçe belediyeleri arasındaki yetki paylaşımı gözden geçirilmeli. yetki karmaşası bazen çatışma noktasına kadar gelebiliyor. büyükşehir olmayan şehirlerimizin yönetim yapıları sorunların çözümünü, hizmetlerin etkin yürütülmesini zorlaştırmaktadır. bu şehirlerimizle ilgili yeni belediye yönetimi statüsüne ihtiyaç vardır. bu şehirlerimizdeki il özel idaresi yapılanması da gözden geçirilmeli. vali ve kaymakamlarımızın görevlerini daha aktif hale getirmeliyiz.' diken.com.tr/erdogandan-bele... --------------------------------------------------------------- günümüzde barış (?!) adına yapılanların, konuşulanların aynılarının, benzerlerinin geçmişte de yapıldığını, konuşulduğunu anlatan Hükümet PKK Görüşmeleri adlı kitabı zamanı olanların okumalarını isterim.. günümüzde barış (?!) adına yapılanların, konuşulanların aynılarının, benzerlerinin geçmişte neden yapıldığını, konuşulduğunu anlatan Yalanlar ve Gerçekler adlı kitabı da yine aynı şekilde zamanı olanların okumalarını isterim.. bu kitabın içeriğine bakmak isteyenler varsa; #250017182 --------------------------------------------------------------- şu cümleleri de ekleyeyim; - bize göre ise de demokrasi ancak bir araçtır. hangi sisteme gitmek istiyorsanız, bu düzenlerin seçiminde bir araçtır. -türkiye, din konusunda da aynı anlayışı seçmiş; kendisine din olarak kemalizmi almış ve başka hiç bir dine hayat hakkı tanımayarak kitlelere zorla dikte etmiştir. -ne yazık ki türkiyenin 70 yıllık tarihi boşa harcanmış bir zamandır. -türkiye cumhuriyeti 1923ten bu yana sürekli olarak bir gerileyişin içindedir. -ekonominin yanında ahlaki düzenimiz bozuk. bugün istanbulun göbeğinde fuhuş sektörü aldı başını gitti. ahlaki olarak çöken bir toplumun bağımsızlığını kazanması imkansızdır. yanlışlar doğru, doğrular yanlış olarak takdim edilmeye başlandı. bir devlet memuru rüşvet almasını bilmiyorsa ona aptal gözüyle bakılıyor. ilmi düzende büyük bir çöküntü var. eğitim var ama üretim yok. üniversitelerimiz düşünce üretemiyor. resmi ideolojinin tekelinden kurtarılmış bir eğitim, öğretim programı gerekiyor. - soru : milli bütünlüğün korunmasından söz ettiniz. bu değişim süreci içerisinde eğer, ülke içinde yaşayan bazı grup insanlar milli yapı içerisinde kalmak istemezlerse ne olacak? cevap : onun kararını yine halk verecek. soru : örneğin kürtler biz ayrı yaşamak istiyoruz diyebilirlerse ne olacak? cevap : bu durumda belki osmanlı eyaletler sistemi benzeri bir şey yapılabilir. - soru : kürtler bağımsızlık isterlerse, tamamen ayrılmak isterlerse... cevap : bu toprak üzerinde böyle bir bağımsız yapıyı kurma kudreti varsa kurar. ama kudreti yoksa... soru : buna hakkı var mıdır? kudreti olmayabilir... cevap : bu hakkı kimden isteyeceği önemlidir. soru : hak istenmez. o hak meşrudur ya da değildir. burada sorulan o; meşru mudur?.. cevap : coğrafi bütünlük içerisinde evet, ama coğrafi ayrılık içerisinde hayır. soru : coğrafi bütünlükten kastınız misak-ı milli sınırları mı?.. cevap : ona orada hudut tayin edemem... soru : o zaman bu hak da meşru değildir diyorsunuz... cevap : eyaletler tarzı bir sistem içinde olabilir diyorum. soru : ama bağımsız bir devlet olarak tasarlayamam diyorsunuz. cevap : tasarlayamam. çünkü bu coğrafyanın mücadelesini veren sadece kürtler olmamıştır ki... - rejim tıkanmıştır, çürümüştür, etrafa rahatsız edici kokular salmaktadır. kimsenin rejime güveni kalmamıştır. bu nedenle türkiyede bizzat rejimin kurum ve kuruluşlarında her şey illegal olarak işlemektedir. -türkiyenin yarınında artık "kemalizme" veya başkaca herhangi bir resmi ideolojiye yer yoktur. kemalizmin yeniden kendini üretmesi söz konusu değildir. çünkü böyle bir alt yapıya ve argümanlara sahip değildir. aradan 70 yıl geçti. artık, militarist ve sivil bürokrasi, "devleti biz kurduk, korumak ve kollamak görevi de bizimdir" diyemez. çünkü insanlar böyle bir devleti istemiyor. en önemlisi de bu düşüncelerini açıkça dile getiriyorlar. -kemalizmin kendini yeniden üretmesi söz konusu değildir. 2000'li yılların dünyasında ve büyük dünya ailesinin bir birimi olan türkiyede artık kemalizme ve kemalizm benzeri rejimlere, sistemlere yer yoktur. -türkiyenin emperyal bir vizyon taşıyacak bir gücü vardır. hatta eğer türkiye 2000'li yılların dünya ailesinde saygın bir üye olarak yer almak istiyorsa (ki istemelidir) emperyal bir vizyon üstlenmeye mahkumdur. bu mahkumiyetin gerekçeleri tarihindedir, coğrafyasındadır, etnik yapısındadır. - soru : başkanlık sistemi için neler söyleceksiniz? cevap : türkiye şimdilik buna hazır değil. başkanlık sisteminin ortaya çıkışı bir özentinin sonucu ya da amerikan emperyalizminin bize bir tavsiyesi. bunun oluşması için siyasette serbest piyasanın oluşması lazım. --------------------------------------------------------------- yukarıda yazdığım, okuduğunuz, cümlelerin, sorulan sorulara cevaplar verenin kim olduğunu da söyleyeyim; dönemin refah partisi merkez karar ve yönetim kurulu üyesi, ve yine dönemin refah partisi il başkanı olan recep tayyip erdoğan.. recep tayyip erdoğan bu röportajı verdiğinde, 1993 yılında, 39 yaşında ve henüz istanbul büyükşehir belediye başkanı bile değil.. recep tayyip erdoğanın yukarıya bir kısmını yazdığım röportajının da içinde yer aldığı kitabı -varsa- ilgilisi, meraklısı için şuraya ekleyeyim; 2. Cumhuriyet Tartışmaları şu iki iletimi de şuraya ekleyeyim; #255458361 , #254810306
··2 alıntı·
3.690 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
70 yıl sürecinde sanki Türkiye’yi Atatürk yönetti de Kemalizm’den dem vuruyor. Zaten Atatürk zamanından sonra ilmek ilmek bu yapı işlenmiş ve beklenen sonuca ulaşmış, o da hazır cevap ezberlediklerini söylemiş güzelce. Soru cevap kısmında bile sadece öğrettiklerine cevap verebilmiş. Kendini bir ara kahraman gibi gösterdiği geldi aklıma, taklitler aslını yüceltir. Sen Amerikan kurgusunun kahramanı olursun ama O Türk milletinin kahramanı olmuştur çoktan. Açtığın yolda, gösterdiğin hedefe durmadan!
Grekov Kafkayevski
Gönderi Sahibi
Niçeda demek istediğini anladım.. (= ve demek istediğinin altına da imzamı atarım.. ✍✨ zira seviye en basit haliyle şuralarda; imgscdn.stargazete.com/imgsdisk/2021/0...
Anlayamadığım bir nokta var. Kısa çizgilerle yazılmış olan cümleler sizin değil mi? Eğer sizinse orda Kemalizmi kötülemiş gibi olmuşsunuz ve dinle bağdaştırmışsınız. Yanlış anlaşılmasın amacım muhalefet olmak değil. Orayı gerçekten anlamadım.
Grekov Kafkayevski
Gönderi Sahibi
kısa çizgiler ile ayırdığım bölümler arası hakan fidan ve recep tayyip erdoğanın söyledikleri.. yani bana ait değil.
Güzel bir yazı olmuş bilmediğim noktalara değinilmiş , teşekkürler