Kısa ama etkileyici bir kitap. Bir gemide geçen satranç karşılaşması üzerinden insanın yalnızlıkla ve zihinsel mücadeleyle nasıl başa çıktığını anlatıyor. Özellikle Dr. B.’nin hikâyesi çok çarpıcıydı. Zweig’in anlatımını ve kitabın psikolojik derinliğini gerçekten beğendim. Tavsiye ederim. Stefan Zweig