Radyoaktivitenin keşfi için yaşamını feda eden, üniversitelerde sırf kadın olduğu için akademisyen olmasına izin verilmeyen ancak tüm zorluklara karşın ilk Nobel ödülü kazanan kadın ve iki Nobel ödülüne sahip olan tek bilim insanıdır Marie Curie. Benim de örnek aldığım birisidir.