“Hayatta kendinden başka kimseye güvenilmeyeceğini zor yoldan öğrendim.”
Sayfa 363 - Ayrıntı Yayınları·Kitabı okudu
Alıntı
··5 alıntı·
3 +1'leme
·
41,2bin Gösterim
16 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Hep yanlış, kötü insanlara denk gelen Niçe
Güvenilmek sevilmekten daha büyük lütuftur.
"Mümin, elinden ve dilinden kimsenin zarar görmediği insandır." diyen peygamberin ümmeti olarak, bu alıntıyı okuduğumuzda rahatlıkla 'olurmu böyle şey' deme cesareti göstermeliyiz. Fakat, maalesef gerçeği deneyimlediğimizde başımız eğik, bu tespiti tasdik etmek zorunda kalıyoruz. 😔
Pınar Kaya
Gönderi Sahibi
Evet maalesef… 🙁
En güzeli Allah'a (c.c) güvenmek. Sonra mü'min kula... Dua ederken hayırlı ve iyi kullarla karşılaşmayı dilersek Rabbim nasip eder. Çünkü Allah'tan istemişsindir ve en nihayetinde Allah'a (c.c) güvenmişsindir. Var öyle güvenilecek kullar.. Elhamdülillah. Rabbim karşılaştırsın.
Pınar Kaya
Gönderi Sahibi
🙏🏼
Hayatta kimseye güvenilmez diye bir kural yok hocam bazen her okunulan şeyi doğru deyip hayatımıza sokmamak gerekir.. Yaşanılan her hayal kırıklığında insanların kullandığı ilk cümle artık kimseye güvenilmez deniliyor..Bu çok var buda insanların birbirinden uzak kalmalarına sebep veriyor ki şu zaman tam bunu gösteriyor ama her insan bir değil bunu da belirtmek gerekir muhakkak o dostluğa sadık olanlar var hala hayatta..Ondan olumlu gibi gözüken cümleler aslında doğru deyip algılanıyor fakat o olumlu cümle denilen şeyler hayatta en çok zarar yaratandır:) ondan her okunulan şeye ilk önce bu benim açımdan pozitif mi negatif mi deyip düşündükten sonra doğruluğuna emin olmak gerekir diye düşünüyorum şahsi düşüncem 🌹
Pınar Kaya
Gönderi Sahibi
Tabii ki genelleme yapmak hata olur, ama böyle düşünen pek çok insan da var 🙏🏼
Reklam
Bazen insan kendine bile güvenmeyeceğı yolu geçiyor. Yolun sonunda bunu kendine nasıl yaptım diyorsun ....
Pınar Kaya
Gönderi Sahibi
Bazen ne yazık ki kendi kendimizi sabote ediyoruz…
Kendimize güvenmenin de garantisi yok bence... İnsan denilen varlık ne de olsa nisyan kökünden geliyor.
Pınar Kaya
Gönderi Sahibi
Çok doğru…