Karanlık bir dünya düşünün; geçmişin değiştiği, insanların sürekli izlenip, dinlenildiği ve en ufak bir suç düşüncesinde dahi hapsedildiği ve hatta kimse özgür düşünmesin diye dilin basitleştirilip detaylardan arındırıldığı bir dünya…İşte yazar George Orwell bize böyle distopik bir dünya sunuyor. Fakat distopya deyince akla gelen diğer kitaplardan ayrı olarak bu kitapta yazar; bir ütopya kurup onu baltalamamış, gelecekte insanların ne kadar kötü bir durumda olacağına odaklanmıştır. Bunu yaparken de yaşadığı olaylardan etkilenmiştir. Katıldığı İspanya İç Savaşı (Büyük Birader ve Parti’yi oluşturma konusunda etkili olmuş), kitabı yazmadan iki yıl evvel tüberküloz teşhisi konması ( 101. Oda’yı oluşturma hususunda etkili olmuş) gibi olaylar hayal gücünü çalıştırmış ve ortaya distopik, alegorik ve politik bir eser çıkmıştır. Bunun dışında, konu ilerleyişi ve hikaye kısmında da kesinlikle akıcı ve merak uyandırıcı bir kitaptır. Bazıları bu kitabın geleceğe ayna tuttuğunu söyler fakat bu kısmen doğrudur. ( okunduğu zaman fark edilir ki günümüz dünyasında benzer paraleller vardır. Farzı misal hükümetimizin tarihi figürlerimiz hakkında algı oluşturması [Atatürk yalanları vb.] ve normalde yalnız bizim içinde bulunduğumuz savaşalara arap ve kürtleri dahil etmesi gibi tarihi olaylar , sanki George Orwell bizi izlemişte öyle yazmış gibi kitapta tarihi belgelerin değişmesi ve tarihin çarpıtılmasını işlemiştir.) Bu kitap gelecekle ilgili bir kehanet değilde insanlık için bir uyarı olarak görülmelidir.
George Orwell1984
1984George Orwell · Can Yayınları · 2023200,4bin okunma