"Saygı görmeyi istemezsin. Onu hak eder­sin."
10/10
·624 syf.··
Beğendi
·
2025 37. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 01 Ağustos 2025 15:32
Bu inceleme bir yere kadar spoiler'lı olacak. O kısım geldiğinde belirteceğim zaten. Ee o zaman geçelim incelemeye. Bu nasıl bir seriydi? Nasıl bu kadar harika olabilir? Kargalar meclisini okuduğum ilk dakikadan beri bunu düşünüyorum. İlk kitabın incelemesinde de demiştim ben bu seriyi hangi yollarla övsem acaba diye. Ama anladım ki övemeyeceğim kadar güzel. 10 tane kitabı olsa bile hiç sıkılmadan okurdum öyle bir mevzu bende. Yani ne söylesem bu kitap serisine yetersiz kalacakmış gibi hissediyorum. Karakterleri olsun, olay örgüsü olsun kusursuzdu benim için. Hep aynı şeyleri tekrarlıyorum ama bu seriye olan sevgimi anlatabilmek için doğru kelimeleri bulamıyorum.Okuyup deneyimlemeniz lazım. Ben bir daha 'found family' temasının bu kadar güzel işlendiği bir kitap okuyacağımı düşünmüyorum. Kargalar meclisi okuyabileceğim en iyi 'found family'. Bu kitabın temposu ilk kitaba göre daha yüksekti. Olaylar hiç durmadan ilerliyordu. Yazarın kaleminden falan bahsetmeyeceğim çünkü çok bahsettim bundan tekrarlamak istemiyorum aynı şeyleri. Bu kitapta karakterlerin geçmişini daha detaylı görüyoruz. Ve hepsinin geçmişi o kadar kötü ki. Geçmişi beni en üzen wylan oldu. Yaşadıkları, babasının ona yaptıkları falan. Kitabın içine girip ona sarılmak istedim. Gerçi hepsi için geçerli bu.. !!!!Bundan sonra anlatacağım kısım spoiler'lı olacak.!!! Matthias asla böyle bir sonu hak etmedi. Hala yazarken duygulanıyorum ki o kısımda salya sümük ağladım. Uzun bir süre atlatamayacağım gibi o kısmı. Nina'yı görmek için yarali olmasına rağmen gelmesi.... kalbim çıt. Beklemediğim bir şeydi kesinlikle. Bardugo'yu asla affetmeyeceğim bunun için.... :( Ve Kaz’ın Inej için ailesini bulması... Of ben o kısımda Inej den daha mutlu oldum. Kaz sen harika birisin. Ayrıca el ele tutuşmaları, İnej'in Kaz’ı ailesi ile tanıştırmak istemesi. Off mükemmeldi yaa. Genya ve Zoya'yı görmek beni şaşırttı açıkçası ama sevindim de. Aslında gölge ve kemik serisinde çok ayıla bayıla sevdiğim karakterler değildi ama bu kitabın ya da karakterlerin mi büyüsünderdir bilemiyorum bu kitapta bayıldım onlara. Hatta Alina'nin ismini bile birkaç yerde gördüğümde sırıtmadan edemedim. !!!! Spoiler bitti !!!!!! Artık benim için harry potter gibi unutulmayacak, yıllar boyu insanlara önereceğim bir seri oldu. Okuyun ve okutturun bu harika seriyi. Kitapla kalın :) `~`
Duygu ve Düşünce
Sahte KrallıkLeigh Bardugo · Novella Dinamik · 20173,260 okunma
·
537 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Spoiler‼️‼️ Matthias'in ölümü hayatımda gördüğüm en gereksiz ölümlerde başı çeker gerçekten. Matthias ilk kitaptan itibaren baslayan öyle güzel bir karakter gelişimi geçirdi ki tam Nina'yla geleceklerini düşünürken fjerdalı çocuğun teki saka yapar gibi öldürdü adamı gözlerimizin önünde.
Sȳzaerys•
Gönderi Sahibi
Kesinlikle yaa. Hiç gerek yoktu
Bende gölge ve kemiği hiç sevmeme rağmen karakterler gelince sırıtmadan duramamıştım. Spoiler, okumayanlar için! Bence Matthias'ın ölümü çok gereksizdi, sanki öylesine öldürülmüş gibiydi, ölümü bana hiç geçmedi açıkçası hatta matthias ölmemiş de nina ile mutlu mesut yaşıyorlarmış gibi geliyor bana...
Sȳzaerys•
Gönderi Sahibi
@filepenyez aynen olabilirr