9/10
·348 syf.··
2025 58. kitabı
Kitaba geçmeden önce yazarı hakkında bir iki kelam etmek isterim. Yazarımızın üçüncü kitabını bitirmenin zevkini yaşarken kendisi hakkında az çok fikir sahibi olduğumu düşünüyorum. Üç kitapta da dikkatimi en çok kötü karakterleri işleme şekli çekti. Tam olarak kötü karakterler hakkında hem fikir olmasam da her kötü karakterde iyi yönler arayıp bulmaya çalışan yazarımızın gerçek hayatta da böyle iyi niyetli bir insan olduğundan eminim.Şimdi gelelim kitabımıza... Kış Güneşi’nin dili sade, içten ve akıcı. Betimlemeler, duygusal yoğunluğu destekleyen, karakterlerin iç dünyasınin işlendiği zarif bir üslup taşıyor. Yazar, okuyucuyu olay örgüsüne değil, ruh hallerine çeken samimi ve sıcak bir anlatım dili kuruyor. Selen gözle görülmeyeni hissettirir. Sonay ise olaylara doğruca müdahil olur. Aralarındaki karşıtlık, romanın duygusal dengesi açısından çok etkileyicidir. Bu roman, “Eylül Rüzgarı” adlı önceki eserde tanıştığımız karakterlere de göndermeler yapar. Böylece yazar, bir romanın etkilerini diğerine taşırken okuyucuya tanıdık ama derinleşmiş bir duygusal bağ sunuyor. Finalde ise büyük bir sürpriz ile karşılaşıyoruz. İki ayrı final ile yazar bize seçimler sunuyor. Finalde, kış güneşinin ilk ışıkları altında, “hayat yeniden başlıyor” temasıyla sessiz ama etkileyici bir umut yanında kış güneşinin diğer yüzü olan sönük ışıkları altında, hüzünlü ama gerçek bir kapanış yaşanıyor. Daha ne denebilir ki haydi finali size ait bu romanın kapağını hemen açın. Kış Güneşi Aynil Onur Yüksel
Kış GüneşiAynil Onur Yüksel · Ange Yayınları · 202365 okunma
··
958 Gösterim
5 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Sevgili Tuğba, tuğ Tuğba Durnagolu Kış Güneşi'mi okurken, genellikle, "Ah Sonay!!!" "Ah Selen!!!" diye sesler yükseldiğini söyleyenler olmuştu. Kimileri Sonay'cı olup, kimileri Selen'in tarafında yer almışlardı. Evet yazarken psikolojik irdelemeler yapmayı seviyorum. Senin de yazarken karakter analizine önem verdiğini biliyorum. Finalde sen kimin tarafında olacaksın; yorumunu merakla bekliyorum. Sana iş gününde kolaylıklar dilerim. Hayatının fırsatını yakalayacağın şanslı bir gün olsun.
Nebahat Dilara Demirci
Gönderi Sahibi
Normalde karakterleri kişisel fikrim ile değerlendirme yapmam. Ama bu sohbete kayıtsız kalamiyorum. 😄 Sonay küçük yaşlarda dahi sorunlu bir kişilik. Yaşadığı travmalar da bunu ileriye taşımış. Ancak hiç bir insanın kötülüğüne bahane olarak travmalarıni ve psikolojik sorunları öne sürmesine dayanamıyorum. Herkesin içinde bir problemi mutlak var. Ama iyilik ve kötülük bizim seçimimiz. Babasının annesine annesinin Sonay a ve onun da kardeşine tavırları tamamen kendi seçimleri. O yüzden vah vah psikolojik sorunları var diyemiyorum. Selen ise bence akılsız bir kişilik. O da masum kurban değil bence. O da kendi seçimini yaşıyor. Hele ki finalde Selen e akıl erdiremedim. 🫣
Sevgili Dilara... Birbirimizi hiç görmedik, hiç tokalaşmadık, hiç birlikte kahve içip dedikodu da yapmadık... Ama birbirimizi kalemlerimizden tanıdık. Ben şu an Pandora'yı okurken senin ne kadar aydınlık ve ışıltılı bir kalbin olduğunu keşfediyorum... Ve evet sen de benim kötülükler üzerinden dünyaya bakış açımı fark ediyorsun. iki çiçeği burnunda yazar için çok kıymetli bir iletişim. Sevgili arkadaşım. Güzel sözlerin için teşekkür eder, yazarlık serüveninden yürüyecek uzun güzel yolların olduğuna inandığımı içtenlikle ifade etmek isterim.
Nebahat Dilara Demirci
Gönderi Sahibi
Ne güzel ifade etmişsin. Sanırım bir dostluğun başlangıcı için olabilecek en şiirsel başlangıcı yakaladık. Bu tam bir kitap konusuna yakışır türden. Umarım bu yolda yürürken hep birlikte olalım. 🪷
Yazarımız farklı bir dokunuş yapmış, diğer kitaplara göndermeler yaparak. Siz de çok güzel bir şekilde dile getirmişsiniz. Elinize sağlık. Yazarımızda siz de iyi niyetli güzel insanlarsınız 🙏👌
Nebahat Dilara Demirci
Gönderi Sahibi
Sorgulayan Okur M. Işık aman sus kimseler duymasın 😄
Elinize sağlık harika olmuş üç kitabı da ben de çok istiyorum okumayı😇😇
Aynil Onur Yüksel çok teşekkür ederim çok mutlu olurum sesli halinin bulunmadığı düşünülürse başka okuma imkanım yok çünkü
Şuan okuduğum kitap kış güneşi sonay karakterinin eylülü kıskançlığı ve manipüle edişini okuyorum kitabı ortaladığıma değinecek olursak karakterlerin gelişimi ve geçmişlere dokunuşlara bağlı olduğunu dile getiren yazar bir annenin gidişi ile bir erkek çocuğu nasıl bu kadar ketum ve melenkonik olur nasıl iç dünyasında bu kadar bencil ve kötü düşünceli olabiliri işliyor şuan kitaba gidip okumamak için çaba sarf ederken alarmım yine çaldı hazırlanmalı ve işe gitmeliyim Ah sonay ah 🥺