Halil Cibran’dan okuduğum ilk eser Ermiş oldu. 55 sayfalık çok kısa ve pek çok bölümden oluşuyor. Dili sade fakat sembollerle, mecazlarla kurulu bir anlatımı var. Dolayısıyla dingin bir kafayla okunmalı.
Dostluk, aşk, evlilik, suç, iyilik ve kötülük gibi evrensel temalar hakkında yazılmış bölümlerden oluşuyor. Başlangıçta çok beğenmiş ve konuların farklı açılardan ele alındığını düşünmüştüm; ancak ilerledikçe bu bakış açılarının daraldığını fark ettim. Yine genel olarak şiirsel dilini ve anlatım tarzını çok beğendiğimi söyleyebilirim. Hayat üzerine okumaları ve felsefi eserleri sevenler beğenecektir. İyi okumalar. ErmişHalil Cibran