《 H A Y A L M E Y A L 》
8/10
·128 syf.··
Beğendi
·
2025 70. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 02 Eylül 2025 00:00
Tarık Tufan, şimdiye kadar okuduğum eserlerinde, toplumdaki insanları her seferinde farklı bir yönüyle ele alıyor. Her seferinde okuru, empatik bir yolculuğa çıkarıyor. Bu empatik yolculuk, aynı zamanda kendi duygusal derinliğimizi gözden geçirmemize vesile oluyor. Bu defa yazar, kitabında, ismini bilmediğimiz 34 yaşında kanser hastası gencimizin iç dünyasına doğru bir yolculuğa çıkarıyor. Karakterimizin hastalığı, kitabın çerçevesini oluşturuyor. O çerçevenin içini yazar; ilişkiler, aşk, ölüm gibi sosyolojik durumlarla dolduruyor ve okura hastalığının çerçevesinde bir kurgu sunuyor. Bu kitap sadece bir kurgu anlatmıyor, bireysel bir hayatın, toplumsal hayata çarpmadan geçemeyeceğine değiniyor. Kitap; yalnızlık duygusu,ölüm ve umut konuları ile başlıyor. Sosyal hayatta yalnızlık, kimi insan için tercih edilen bir durumken, kimisi için tercih edilmeyen bir durumdur. Yalnızlığı tercih etmeyen insanlar, bazen bu durumu ceza ya da kusur olarak görür. Halbuki yalnızlık bir kusur değil, bizi kendimizle tanıştıran bir ayna gibidir esasında... Yalnızlık sadece kederden ya da sadece mutluluktan ibaret değildir; aslında o, insan olmanın bir parçasıdır. Yazar, yalnızlığın insan olmanın bir parçası olduğundan yola çıkarak, onun ölümle ilişkisine vurgu yapıyor. Yazar, yalnızlık ve ölüm konularını enfes bir şekilde harmanlıyor. Ölüm bu kadar yanı başımızdayken, bizim onunla uzaklığımızı sorgulatıyor. Bu sorgulama okuru karanlık bir dünyaya doğru değil, umudu aramaya doğru sürüklüyor. Karakter melankolik bir havada durumunu aktarırken, kitap aralarında bulunan şiirsel cümlelerle bizleri varoluşsal arayış yolculuğuna davet ediyor. Bu daveti şu cümlelerle aktarıyor ve hepsinin sonu aynı şekilde bitiyor; Ben umudu arıyorum. \ B E N Ben sabah ışığını arıyorum\ Ben kalbimi arıyorum. ----> S E N İ Ben şarkıyı arıyorum. / Ben cesareti arıyorum. / A R I Y O R U M Bu cümlelerin arasında kalan sayfalarda ise, romantik ilişkiye doğru atılan bir adımın sosyolojik boyutlarına değiniyor. "İnsan insanı insanda tanır" diye bir cümle vardır. Karşısındaki insanı tanıdıkça iç dünyasına doğru derinleşen karakter, bununla birlikte ilişkide olduğu kişiyi ve toplumu da sorguluyor. Karakterin sorgulama süreci, bireysel sorgulamaya ve çağrışıma açık bu ve buna benzer basit cümlelerle, okura da ayna tutmuş oluyor. Ayrıca yazar, romantik ilişkilerin ülkemizde tango gibi iki kişilik bir dans değil de, ailelerin de katıldığı bir halay olmasının olumsuzluklarına vurgu yapıyor. Birey olAmamış yani kendi kararlarının sorumluluğunu alamamış insanların, ilişki içinde yaşadıklarını ve onların yaşattıkları olumsuzlukları ortaya koyuyor. İlişkiler insanın kendini daha derin tanıması adına bir aynadır. Kendi sesinin yankısını karşıda bulabilen herkes için ilişkiler masalsı bir besteye dönüşür. Lâkin, henüz kendini bulamamış, tanıyamamış insanlarla kurulan ilişkiler, farkındalıkla oradan çıkamayan için, maalesef kendi sesinin kısılmasına ya da çatallaşmasına sebep olur. Bu bağlamda yazar, romantik bir ilişkiye başlamadan önce, bireyin iç dünyasına dönmesinin ve kendini tanımasının önemine vurgu yapıyor. Bir de herkesin göremediğini görenler vardır; . . . "Bilge insanlar" . . . Onlar hayatın hızlı döngüsü içinde, dinginliği bulabilenlerdir. Onlar, olumsuzluklar da dahil olmak üzere yaşanılan durumlardan ders çıkarmayı bilen ve bu derslerle basamak basamak yükselen kişilerdir. Kitaptaki Nurettin Efendi de bu anlamda, genç karakterimizin yoluna bazı noktalarda ışık olmayı başarabilen biridir. Böyle insanlar hayatın en güzel nimetlerinden biridir. Onlar, onlarla mutluluğu hicranı paylaşırken, hayat heybemize ekledikleriyle ömrümüzün bereket vesilesi olurlar. İşte Nurettin Efendi, zamanı elinde tutan bir 'nefes saatçisi' olarak, bu hikâyenin bilgelik görevini üstleniyor. Tüm bu hikâyenin sonuna geldiğimde, sanki biri hikâyenin içinden çıkarak bana; "şaka yaptım şaka yaptım" demiş gibi oldu. 'O nasıl son öyle' dedim hakikaten :)... Kitabın ismine değinmiyorum çünkü, okuyan herkes kitabın isminin veriliş sebebini anlayacaktır. Velhasıl kelâm lirik ve şiirsel dilin hakim olduğu bu kitapta yazar, bireysel duygu ve düşüncelerin evrenselliğine vurgu yapıyor. Ölüm gerçeğiyle okuru durdurarak, anın kıymetini bilmeye yönlendirirken; diğer konular ile bizleri düşünmeye sevk ediyor. Hayatın içinden olan bu kurgu hoşunuza gittiyse ,şans verebilirsiniz.. Keyifli okumalar diliyorum...
Edebiyat & Roman
Hayal MeyalTarık Tufan · Doğan Kitap Yayınları · 20207,2bin okunma
··
4 +1'leme
·
3.116 Gösterim
5 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Okumayı düşündüğüm bir kitaptı Fатма ᵕ̈♡︎ hocam, bu güzel incelemeyle beraber yakın bir tarihte okuyacağım inşaÂllah.😌 Yine enfes kitap tadında bir inceleme olmuş, 👌🏽 kaleminize sağlık Fатма ᵕ̈♡︎ hocam ✨🤌🏽😌
Fатма ᵕ̈♡︎
Gönderi Sahibi
Yaa çok sevindim Bârış ↯ hocam, bitirdikten sonra fikirlerinizi paylaşabilme fırsatınız olursa çok hoş olur👌🏻 😇. Şimdiden istifadeli olsun inşaallah Bârış ↯ hocam 🙏🏻✨️. Mutenâ ve kadirşinas yorumunuz mutlu etti, var olun. Kâm dolu, istifadeli okumalar diliyorum,hayırlı akşamlar hocam 🙏🏻✨️😊
Yine siz ve yine enfes bir inceleme...Genel olarak Tarık Tufan aslında hayata-bireye ayna tutan, toplumu gerçekten aydınlatmayı amaçlayan bir yazar gibi algıladım. Olayları daha da muğlaklaştıran değil de umut vaad eden, çözümleyen. İşte böyle yazarlara ihtiyacımız var.✨️ En yakın zamanda tanışmak vesilesiyle.🙏 Kaleminize, bir kez daha kaleminizin rikkatine, ferasetinize sağlık pek değerli hocam🥰🫶💐
Fатма ᵕ̈♡︎
Gönderi Sahibi
Asûde okumalar güzel kalpli Hilâl☾ hocam 🫠✨️. Siz okuduktan sonra, o kıymetli terennümleriniz hakkında fikir alış verişi yapmayı çok isterim🫠✨️. Hayırla, sağlıkla ve huzurla inşaallah diyelim🥰, huzurlu geceler diliyorum kıymetli hocam 💝🤗
Sonunu kitabın ortalarına doğru tahmin etmiştim, ama okurken unutturdu yazar, en azından bende öyle oldu.. 🤭😇✨ Kitabın en sevdiğim kısmı Nurettin Efendi'yle olan sohbetleriydi ve onun da yaşadıkları kolay değilmiş 🥲 Kitap incelemelerin artık kitabın mesajına, yani kaynağına işaret ederek gittikçe özgün hale geliyor, bilmem farkında mısın gülüm? 🧐😇✨💝 Emeğine sağlık, inceleme başlı başına yönlendirici, yapıcı bir etki bırakıyor.. Kalemin daim olsun.. ✍🏻🌸✨😇
Fатма ᵕ̈♡︎
Gönderi Sahibi
Yaa ben tahmin edemedim valla 😍🤭, başka son'lar düşünmüştüm olmadı 🤠 Hayatımızda Nurettin Efendi gibi insanların olması ne kıymetli, ya da bilge bir insan olabilmek 🫠. Tabi imtihanı ağır da, Rabbim hayırlısını versin inşaallah hepimiz için diyelim güzel arkadaşım ♥️🥰🌹 Ben de eski incelemelerime baktıkça arasında bayağı fark görüyorum. Yazar ve editör biri seminerinde, yazmanın kas gibi olduğunu,yazdıkça geliştiğini söylemişti. Ben bilmem 🤭🙃, senin samimi söylemlerin beni mutlu ediyor, ben onu bilirim 🧿🫂💙😇 Cânımm arkadaşım varlığın çok kıymetli, kelimelerin zarifçe sarılıyor. Mutlu oldum yorumuna, teşekkür ediyorum 🥰,aminn inşaallah senin de kalemin daim olsun gülümm ♥️🥰🌹🤗
Değil mi? Ben de öyle dedim. Bi ağzım açık kaldım böyle, Sayın Tufan Sayın Tufan neler yapıyorsun sen böyle 🫡👌🏽 hocam bende anlaşıldı gibi kitabından isminden de🤭 Beni mest etmişti, belki o kadar ahım şahım bir kitap değildi ilk bakışta ama sonunda " uvvvvv!! " dedirtti. İşte kalem işte yetenek..⭐ Ruhu rana hocamın yine leziz bi incelemesi daha 🤗🐣 e harika demek düşer bu garip yolcuya da. Asıl ben yolcuğumuza sabırsızlanıyorum 🥳🥳 hâmenizin mürekkebi ruhumun damağında kalıyor. Bazılarını kaydediyorum yalan yok okuyorum bi şöyle bedava☺️ Ruhumuz yıldız tozlu..🪄🙂‍↔️🌱
Fатма ᵕ̈♡︎
Gönderi Sahibi
Allah'ımmmm 🫠💐 Şu mutenâ ve kadirşinas cümlelerin çoğu zaman beni hamûş ediyor Sena'm 🫠💐 Çok teşekkür ediyorum, mutlu oluyorum ben de balımm,sağ olasın var olasın🧿🫂💙😇 Yolculuğumuz nasipse yarın başlayacak biiznillah 🥳🌹. Asıl ben çok heyecanlıyımm kızııımmm(🤠😉 anladın sen🤭😁) Tarık Tufan'ı perestişle okuyorum yaa 🫠, her yolculuğu farklı güzel, zengin 🫠. Şaşırdık valla sonunda,terennümüne tamamen katılıyorum çiçeğim🌸, bu yolculuk da böyle bitti. Yarın yenisine başlayacağım sana yetişeceğim nasipse 😍🥰 Ruhumuz şenn çiçeğim, tadında okumalar 💝✨️💐🤗
Çok iyi bir inceleme tebrikler
Fатма ᵕ̈♡︎
Gönderi Sahibi
Vaktinize bereket, okuyup yorumladığınız için teşekkür ederim 🙏🏻