SADAKATİN YÜZÜĞÜ
Puan vermedi·416 syf.··
2025 23. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 12 Eylül 2025 23:21
Oysa her şey bir yüzükle başlamıştı. Eşini sevindirmek isteyen ama aynı zamanda “Acaba ne der?” diye düşünen Mazhar’ın adım adım evine yürümesiyle devam etti.. Bu hikaye Nazan’ın hikayesiydi. Dilinden dökülen tek cümle: “Sen nasıl istersen, boynu bükük, bu dünyaya sanki başkalarına boyun eğmek için gelmişti.” *Kitap başından sonuna kadar sürükleyici bir hikaye ile sizi karşılıyor. Spoiler vermek istemiyorum ama vermeden de duygularımı aktaramam. Bunu dikkate alarak incelemeyi okumaya devam edebilirsiniz. Okurken yer yer çok sinirlendim. Hacer elime geçse, bir kaşık suda boğacaktım neredeyse. Nazan’a gelince “Kızım, aklını başına al, bu kadar saf olma” dediğim o kadar çok nokta oldu ki… Orhan Kemal, bu kıza akıl verecek birini daha romanına sıkıştırsaydı keşke, acaba o zaman kitap bu kadar anlamlı olur muydu? El Kızı, toplumda kadının nasıl ezildiğini göstermekten çok, bir kadının bir kadını nasıl aşağı çektiğini gözler önüne seriyor. Nazan, hayatını, ömrünü, umutlarını Hacer’in baskısı altında harcadı. Mazhar’ın evlendiğini öğrendiği zaman bile onu sevmeye devam etti; içten içe bağlıydı. Bu mutlak bir sadakat örneğiydi. Mazhar ise Nazan’ın nefretini bile hak etmedi. Belki de Nazan’ın başına gelenlerin tek sebebi Mazhar’dı. Hacer, geçmişi kirli bir kaynana olmasına rağmen kendini çok mükemmel görüp gelinine eziyet eden vahşi bir kadındı. Bu hazin sonu hiç kimse hak etmiyordu, hele ki masum bir insan. Okurken çok sinirlendiğim, yer yer sövdüğüm, arada ağladığım sahneler oldu. İlişkilerde ayrılıklar olur. İnişli çıkışlı zamanlar olur. Ne kadın erkeğe ne erkek kadına katlanmak zorunda değildir evlilik yürümüyorsa bitirmek en doğrusudur fakat duygulardan ziyade önemli olan bir unsur daha vardır, "ÇOCUK". Bir çocuğun Dünyaya gelmesindeki en önemli vesile anne ve babadır her yönden düşünmeleri gerektiğini vurgulamak istiyorum. Haldun daha küçük bir çocukken annesiyle vedalaşmayı bile ona çok gördüler. Yazmakla bitiremeyeceğim bir sürü detay var. Duygularımızı ön plana çıkaran, içtenliği ve samimiyetiyle muhteşem bir eser bence. Kitabın edebi yönünden bahsetmek yerine, duygularımla bir inceleme yazmak istedim. Okuyun, herkese teşekkür ederim, keyifli okumalar dilerim.
Edebiyat
El KızıOrhan Kemal · Tekin Yayınevi · 200015,4bin okunma
·
384 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.