Puan vermedi·88 syf.··
2025 17. kitabı
·
17 saatte okudu
·
Okunma: 16 Ekim 2025 09:30
Cevdet Bey ve Oğulları’ndan sonra, yazarın okuduğum ikinci kitabı oldu. Bence yazarın ilk romanı üzerine okunması doğru kitap, iyi ki bu oldu. Diğer kitaplarından da bahsettiği bölüm bu anlamda açıklayıcı oldu. Cevdet Bey ve Oğulları romanında hissettiğim Doğu- Batı, Türkiye’nin Avrupalılaşması, arafta kalmışlık- kültür ve medeniyette, daha bir çok konuda sıkışmışlık hissini bu kitapta dile getiriyor yazar. 2004-2014 AB süreci ve o dönem için yazdıklarına acı acı güldüm. Bir arpa boyu yol alamadığımız gibi, neyse… Asıl ilk bölüm, kitaba adını veren babasının bavulu ve babası hakkındaki görüşleri de sıcacık geldi. Babasıyla kurduğu empati, oradaki karanlıkta kalan duyguları dile getirişi… aynı zamanda o dönem 48 yaşında olan yazara çikolata getiren bir baba. Ben Orhan Pamuk’u fotoğraflarından hep yaşlı bilirdim. Oysa bambaşka haliyle tanıştım bu kitapla. Merhaba Sevgili Ferit Orhan Pamuk. Tanıştığıma memnun oldum
Babamın BavuluOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 20193,364 okunma
·
78 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Emeğinize sağlık, keyifle okudum.