·152 syf.··Beğendi
···Okunma: 05 Nisan 2018 05:33 Yine bir George Orwell klasiği, iğneleyici bir kitap baktığımızda. Birçok açıklamada Sovyet Rusya dönemini anlattığı, Napolyon’un Stalin’i temsil ettiği vs. şeyler yazıyor ve evet haklılarda fakat o şekilde bakmasanız da zaten bu kitabın neyi anlattığını açıkça görebilirsiniz. Bir zamanlar çiftlikteki hayvanlar insanlar tarafından yönetilirken hayvanların içinden Koca Reis dedikleri öncü domuz bir ayaklanmadan söz eder, kendi kendilerini yönetebilecekleri, insanlara gerek olmadığı ve onların düşmanları olduğunu savunur. Özgürlüğü sağlamak adına onlardan kurtulmak gerektiğini ve bir ayaklanma olması gerektiğini açıklar. -Buradan sonrası spoiler içerebilir o yüzden kitabı okumadıysanız okumayın derim bence.- (Bu ayaklanmayı sözde gerçekleştirirler fakat gerçekleştirdiklerinde Koca Reis onlarla beraber değildir, ölmüştür ve bu özürlük durumu bir süre çok iyi bir işleyişle devam eder. Ta ki Napolyon birgün bir devrim yapıp yönetimi eline alana kadar, artık herşey eskisinden daha berbat olacaktır.) Aslında spoiler sayılmaz pek ama yine de dikkatli olun, istemiyorsanız okumayın. Evet yazar gerçekten anlatmak istediğini farklı bir yoldan çok iyi bir şekilde anlatıyor ve dilide gayet akıcı, ben keyifle okudum ve içinde geçenleri de tebessümle karşıladım. Hala daha günümüzde aslında kitapta geçenler yer almakta, buna gülsem mi ağlasam mı karar veremiyorum. İyi okumalar, herkese tavsiye ederim.