8/10
·130 syf.··
2025 30. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 13 Kasım 2025 19:21
Selam 1k ailem İncelemeye ne yazayım nasıl yazayım diye düşündüm durdum . Neden dediğinizi duyar gibiyim. Cevabını da o yüzden vereyim . Kitap da final kısmı yok . Yazar devam etmek istememiş . Kafamda deli sorularla beni bıraktı. Üniversite okuyan mutahasıp bir ailenin oğlunun kız kardeşi ile görüşmesini pek de istemediği komşu kızına aşık olmasını anlatıyor. Delikanlının aşkı için uykusuz kalmaları, memleketine daha sık gelebilmek adına okulunu değiştirmesi gibi bir çok şey okuyacaksınız. Leyla ile Mecnun aşkına vurgu yapılırken kendi aşkını kıyaslaması bana şunu düşündürdü. Gerçekten böyle aşk var mıdır? Aşkı , iki kişinin karşılıklı duygularla yaşaması mı daha anlamlı ? Yoksa karşılıksız aşk mı daha gerçek? Dediğim gibi yazar final yazmamış yazamamış, son sayfayı okurken anladığım yazarın kendi yaşadığı aşkı(kavuşamamış) daha fazla anlatmaya gücü yetmemiş. Kitaba dair bazı yerlerinde hadi canım sende dediğim yerler olsa da sonunda yazarın yazamadım diyerek bitirmesiyle şunu anladım. İnsan kendi yaşadığını yazınca bazen okuyan insan da olmaz böyle şey dedirte biliyor . Kısacası çeken bilir acısını yaşadıklarını diyerek incelemeyi bitiriyorum. Kitapla ve dostça kalın
Edebiyat
Geçmedi Gönül YorgunluğumAbdurrahim Ceylani · İkinci Adam Yayınları · 202430 okunma
··
542 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
İlginç bir yaklaşım olmuş. Sonu olmayan romanlar eğer güçlü bir anlatıya sahipse okura bırakılabilir, ama değilse hayal kırıklığına döner.
carpediem
Gönderi Sahibi
Sonu olmamasının sebebi yazarın kendinde o gücü bulamamasıymış bunu da açık yüreklilikle kitabın sonunda belirtmiş ve eklemiş belki bir gün o gücü bulur yazarım demiş. Hoş yarın yayında bunu soracağım kendisine