6/10
·248 syf.··
Beğendi
·
2025 80. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 10 Aralık 2025 15:41
Şimdi arkadaşlar kendi aramızda konuşmayalım lütfen , bir şey söyleyeceğim. Buraya boşuna toplanmadık sonuçta. Bazı yazarlar vardır . yaptıkları yapacaklarının teminatı olur. ( bak ya yine felsefik konuştum, tebrik ediyorum kendimi ) bu kitaptan önce yazarın dört kitabını okumuşum ve beğenmiş olduğumdan her zaman daha iyisini bekliyorum doğal olarak. ( iyi değerlendirmesi kişiseldir o ayrı mesele o tarafını önümüzdeki konferansta konuşacağız). Yazarın bir önceki okuduğum kitabı ‘’ SÖYLEME BİLMESİNLER’’ idi çok beğenmiştim. Dedikodu sevmem bilen bilir. Kitapta dedikodu fazla idi belki de o yüzden çok beğenmiştim. Şuan o anki duygularım coşkun bir ırmak gibi aktı gitti. ( bak hele laflara bak ya ) içeriği hatırlamasam da aklımda yer etmişti. Şimdi bu kitabında da aynı performansı bekledim açıkçası. Açık konuşacağım. Aynı performansı bulamadım ya. Beklentim tepeme çıktı denmez dimi, o sinirlerim tepeme çıktı ya daha uyumlu neyse. Beklentim yüksek oldu. buna siz okurlarında çok etkisi oldu. kitap çıkar çıkmaz , kitap görmemiş gibi gittiniz aldınız. Sıcak simit alır gibi. elinizde mi yanmadı anlamadım ki. Paylaşmaktan telef oldunuz. Dedim herhâlde bu kitap olmuş. Aldım tabi meraktan dikişlerim sızladı yemin olsun. Neyse çok uzatmak istemiyorum, kopuyor yoksa. Olmadı dimi ? felsefik konuştum ama burda espri olmadı. Kitap konusuna değinecek olursak. Kitap akmıyor. Konu var elbette ama yerinde sayıyor. Tamam anladık. Meltem annesi tarafından küçükken terkedilmiş, babası başka bir kadınla evlenmiş ve babaannesi ve dedesiyle büyümüş .Daha sonra onları da kaybetmiş ve yalnız başına hayatı göğüslemek zorunda kalmış. Hayatı boyunca babasının ve arkadaşlarının aile ortamlarına özenerek büyümüş. Evlenmiş ama eşi de onu anlamamış hiçbir zaman. Çocuk istemediği için terkedilmiş. Selime Teyze mutlu bir evlilik yaşamış ancak eşini genç yaşta kaybedince yalnızlığa mahkum olmuş. Çocuklarının her biri farklı şehirlerde ayrı hayatlar kurmuş ama hiçbiri Selime Teyze'yi sığdıramamış hayatlarına ,evlerine . Görmemişler onu. Yalnızlığını, kimsesizliğini görmemişler. O da kendince bir yol bulmuş ve kimsenin bilmediği bir köye gitmiş. Şimdi bu tarz olaylara da maalesef alışmışız ya da bu tarz konusu olan kitaplardan dolayımıdır nedir. Çok değişik gelmedi. Birde olay iki kişinin iç sesleri ile devam etti. selime teyzenin çocuklarını çok iyi anladık. Öyleler böyleler eee sonra yine öyle yaptılar böyle yaptılara geldi. Umarım hayat bu olayları çok kişiye yaşatmaz diyorum. Kısacası konuya çok giremedim. Hep şikayet gibi geldi. Neyse kaza bela yazara denk gelir okur falan gelip beni bulmasın Bu kitabı çok övenleri tespit etmeye çalışıyorum. İbanı kime atacağımı ilerleyen günlerde paylaşacağım. 10 üzerinden 5 verecektim ama duruşmada takım elbise giymiş olması ve es selamünaleyküm demesinden ötürür 10 üzerinde 6 veriyorum.
Altı Harfli Bir TatlıŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 202513,9bin okunma
·
176 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Revani altı harfli olabilir mi? Şermin 😒ne bileyim neyyyyse