En sevdiğim yazarlardan biri olan Mustafa Kutlu’nun deneme türünde kaleme aldığı, dostlarıyla olan anılarından oluşan kısacık bir kitap Selâm Olsun.
**“Biz dünyadan gider olduk
Kalanlara selam olsun“** sözleriyle kitaba başlayan Kutlu, bu seferde çok yakın dostlarıyla olan anılarına şahit tutuyor bizleri. Bir taraftan anıları okurken diğer taraftan bu doslarıyla olan fotoğraflarına yer veriyor kitapta. Bu dostları birçoğumuzun bildiği, duyduğu isimler aslında; Beşir Ayvazoğu, İsmail Kara, Peyami Safa, Nurettin Topçu ve diğerleri…
Yazar, sohbet havasında gayet samimi bir üslupla bizi sarıp sarmalayan bu eseri, türkülerle, alıntılarla daha da zenginleştirmekle kalmamış, aynı zamanda dostluğun nasıl kurulup nasıl sürdürülebileceğini de göstermiş biz okurlarına. E bize de bu güzel satırları okumak ve yaşamlarımıza uygulamak düşer. Son olarak Kutlu’nun şu sözüyle incelememi bitirmek istiyorum:
“Giden gidiyor, geride solgun fotoğraflar kalıyor.” Selâm OlsunMustafa Kutlu