"Hiçbir şey o asıl aradığınız şeyi bulduğunuzu hissettirmedi, değil mi? Günün sonunda, bir şeylerin yolunda gitmediği hissiyle baş başa kaldığınızı mı düşünüyorsunuz siz de?" Son günlerde dilimde pelesenk olan bir şarkıyı getirdi aklıma, "Geçip giden günlere mi yanayım, kapanmayan bir acı yarayım..." youtu.be/x5eWREYn-7w?si=...
"Yaşam aslında çok basit... Çünkü tüm insanların amacı aynı: mutlu olmak, mutlu hissetmek."
Yaşam basit mi?
Mutlu musunuz yoksa bir şeylerin değişmesi gerektiğini mi düşünüyorsunuz hayatınızda?
Kişisel gelişim kitaplarına inanır mısınız?
Değişimin yolu kitaplardan mı geçiyor peki?
Ne çok soru var cevapsız kalan...
Ve ne çok insan, hayatı yolunda gitmeyip değiştirmeye mecali dahi kalmayan.
Yoğun, yorgun, mutsuz, stresli... "Hepimiz biliyoruz ki stres yaşadığımız çağın adeta bir yan etkisi."
"Kendinize şefkat göstermeyi, kendinizi sevmeyi sakın ihmal etmeyin. İnsanız her şey olur, her şey geçer."
"Biliyor musunuz, kendimi sürekli ihmal etmişim," diyor bir Doğan Cüceloğlu kitabında. Mevlana Celaleddin-i Rumi, Divan-ı Kebir'inde, "Kendini bırakıp da gitme kendinden; kendini başkası sanma; sürme kapından." Ve rahmetli Bülent Parlak, "Bulunması en zor olan şey insanın kendini kaybetmesidir." Ya hikâmiz Şükrü Erbaş'ın yazdığı sonla bitiyorsa, "Tam kendini seveceksin. Ölüyorsun." Dönüp bakın yaşlı insanlara, yeniden genç olsalar hepsinin hayali kendiyle ilgili... Ama insanın genç hali, şu an bulunduğu hali, en genç halinizle okuyorsunuz şu an bu satırları. Geç kalmadan, güç olmadan...
İddialı bir misyonu var kitabın,
"Hayatınızı değiştirecek günlük rutinler."
Hayatın değişmesi fikri, kulağa ne kadar heyecanlı geliyor değil mi? "Adım adım hep birlikte ihtiyacımız olmayan tüm yüklerimizden kurtulacağız, hafifleyecek, daha özgür ve emin hissedecek, hayata umut dolu bakmayı öğreneceğiz."
Her anlamda daha iyi hissetmeyi vaat ediyor kitap, "bir dönüşüm yolculuğu." Franz Kafka kitabının ismini başta "Değişim," koymuştu biliyor musunuz, fakat isim Gregor Samsa'yı tam yansıtmıyordu. Onunki başlı başına "Dönüşüm"dü. Bir kitap için iddialı hedefler değil mi?
Mutluluk,
Bütünsel sağlık ve sağlıklı yaş alma,
Uyku saatleri ve düzeni,
Sindirim sistemi,
Kutsal su -ılık limonlu su-
Doğru nefes alma,
Dönüşüm defteri,
Beden tipini keşfederek kontrolü ele alma,
Bünye tipine göre beslenme,
Stres yönetimi,
Kendini sevme,
Bedenini fark etme,
Zihnini genç tutma,
Zayıflama konuları üzerinde uzun süreli araştırma, çalışmalar sonucunda ortaya çıkmış eser. Her konuda ayrıntılı, görsel anlatımlar ve hatta kimi yerlerde karekodlar ile video anlatımlar mevcut. youtu.be/crFBA_pNHOs?si=...
Adım adım, sindire sindire,
İçerisindeki yöntemler ve görsel ve video anlatımlar denene denene okunması gereken bir kitap. "Kitabı hızlıca okuyup tüm adımlardaki önerileri eşzamanlı olarak uygulamaya başlamanızı kesinlikle önermem. Siz siz olun, çok acele etmeyin," diyor kendisi de.
Yalnızca nefes egzersizlerini deneyebildim ve rahatlama sağladığını ifade edebilirim. Sırada uyku ve beslenme için olanlar var. Kendisini sosyal medyadan da takibe aldım. instagram.com/ebrusinik?igsh=...Gün değişince sen değişirsin, sen değişince genlerinin ifadesi değişir. Neden olmasın. Bir iş arkadaşımın tavsiye ve hediyesiydi. Elbet kendinde bir şeyler değiştirdi, elbet bende değişmesi gereken bir şeyler gördü.
Bugün kafaradyo'da dinledim kendisini. instagram.com/kafaradyo?igsh=... Modern hayatın temposunda dengeyi korumakla ilgili güzel bir programdı. Radyo demişken, hâlâ dinleyen güzel insanlar var biliyorum, buradan hepinize selam olsun!Dönüşüm yolculuğunuza eşlik etmek temennisiyle...