Heredot Cevdet 'in dediği gibi toplanın yamacıma meraklılarına güzel bir polisiye anlatacağım. "Tümmm bardaklarrr dolsunnn.."(Arka fonda da Ekmek Teknesi'nin alaturka müziği çalsaydı çok güzel olurdu bee 1000Kitap İnstagramdan tek farkınız paylaşımlara müzik ekleme kaldı, ona da bir el atarsanız seviniriz. Uzay boşluğuna gönderdiğim öneride ki ironiyi fark edenlerin çayı demli olsun.)Kardeşlerim;Jean-Christophe Grangé sen nasıl bir kralsın, yaklaşık 700 sayfalık bir kitapta hiç mi olay örgüsünden kopmaz insan. Kitabın başlarında yer alan iki objeyi, 700 Km 'lik bir yolculuktan sonra hikayenin sonunda söylemek, nasıl bir merak uyandırma duygusudur. Kitap tek kişi üzerinden ilerliyor ama Matruşka gibi adam. Bir ben vardır bende, benden içeri..1 'in 5'e eşit olduğunu göreceksiniz. (Spoiler vermeyim. İncelemede meraklandırsın biraz)
Başkahramanımız Hulk gibi, sırtını yere getirebilen çıkmadı henüz. Kitapta bir iki tesadüf eleştiri konusu olabilir. Tesadüfleri okuyunca "Hadi lan ordan dedim" ama siz de biraz kibar bir şekilde "hadi canım ordan" deyip devam edebilirsiniz. Küçük detaylardır. Hiç eleştirmemiş olmayalım..
Yazarın kitabı yazmadan önce psikoloji ve resim sanatı üzerine geniş araştırmalar yaptığı fark ediliyor. Anlamıyacağımı zannettin de mi çakal..
Kitabı; özgün konusuyla, sürükleyiciliğiyle, gizemiyle, zevkle, sabırla, hiddetle, şiddetle, keyifle son sayfasına kadar okumanızı tavsiye ediyorum..
Kitabın kalın olduğuna aldanmayın ben denedim okudukça inceliyor kitap ;))
Çok fazla övgüde bulunup Grange şımartmayalım. Turkish mantık:))
(Dünyaca ünlü yazar ama yine sen bilirsin denildiğini sol kulağım duyar gibi)
Dedemin sözleriyle bitirelim; "Okuyun oğlum okuyun." Dedemin hep erkek torunu olmuş. Kız torunu da olsaydı eminim ki, okuyun kızım okuyun da derdi.. Sağlıcakla...