Puan vermedi·517 syf.····Okunma: 31 Aralık 2025 07:44 Etkileyici, akıcı ve bir solukta bitirmek istenecek türden ve aynı zamanda olasılıksızlar için çabalamanın sadece acı verdiğini de anlatan bir roman. En büyük çıkarım ise ,İnsan bazen de zihninde idealize ettiği şeylerin peşine kapılıp gider ama sonra dönüp baktığında asıl yanılsamanın o idealler olduğunu fark eder. Martin Eden’in içimde bıraktığı acı, en iyi şu cümlesi ile anlatılır, açken yüzüme bakmayanlar, şimdi beni akşam yemeklerine davet ediyor. Ama ne yazıkki insan geç gelen değere sevinemiyor. Çünkü bazı masalar ve hatta masallar kurulduğunda, insanın içi çoktan dağılmıştır...Martin’in intiharı tek sebebe indirgenemeyecek kadar derin bir iz ve acı bir seda Çünkü mesele yalnızca toplumun ikiyüzlülüğü değil, insanın kendi içinde kurduğu mutluluk fikrinin, ulaşıldığında bile insanı dışarıda bırakabilmesi. Oysa acı bir son, sonsuz bir acıdan iyiydi be Martin....Benim gibi aşırı duygusallar okumasın lütfen. Şimdi uzun süre Martin'e üzüleceğim:(