Karaçam ormanında iki yazarın birbiriyle konuşmasını okuyoruz kitapta. Bu anlatım da eleştirel, yoğun, felsefik şekilde yapılmış. Aslında kitapta yazarın kendi düşüncelerini kurgusallaştırılmış şekilde okuyoruz.
Fatih Balkış 'dan okuduğum diğer kitapların altında kalan bir kitap oldu benim için. Ama yine de yazarın sevdiğim dili, üslubu, o yoğun anlatımı kitapta kendini belli ediyor. Anlatım tarzı, okurken düşündürmesi, anlattıklarının günümüze de ışık tutması kitabın sevdiğim yönlerinden. Bunun yanında yer yer zorlama ve birbirinden kopuk kısımları da vardı. Yazarın elimde olan son kitabıydı. Bu kitapla yazara veda ettim diyebilirim.