Film ve Kitap yorumu
8/10
·520 syf.··
Beğendi
·
2026 2. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 12 Ocak 2026 08:51
Kitap ve Film yorumu; Stephen King’in Yüzyılın Fırtınası benim için alışılmışın dışında bir okuma deneyimi sundu. Çünkü bu kez her zaman yaptığımın tersini yaptım: Önce filmi izledim, ardından kitabı okudum. Bu sıralama, hikâyeyi algılayış biçimimi doğrudan etkiledi ve açıkçası kitabı okurken bana önemli bir avantaj sağladı. Hikâye, Little Toll Adası’nda yaşanan büyük bir fırtına sırasında adaya gelen gizemli bir yabancının işlediği cinayetler etrafında şekilleniyor. Ada gibi izole bir mekân, olayların yarattığı gerilimi daha da yoğunlaştırıyor. Fırtına yalnızca arka planda kalan bir doğa olayı değil; adadaki insanların korkularını, vicdanlarını ve ahlaki sınırlarını ortaya çıkaran güçlü bir unsur hâline geliyor. Kitabın, senaryo amaçlı yazılmış olması, kitap ve film arasındaki ilişkiyi benim açımdan daha anlamlı kıldı. Filmi önceden izlemiş olmam sayesinde, kitapta okurken bazı sahneleri ve karakter davranışlarını daha net analiz edebildim. Okurken zorlanılabilecek ya da ilk bakışta tam oturmayan noktalar, filmdeki görsellik sayesinde zihnimde daha kolay canlandı. Bu da kitabı daha akıcı ve anlaşılır bir hâle getirdi. Stephen King’e yeni başlayan biri olarak, Yüzyılın Fırtınasının kurgu yapısını ve yaratıcı karakterlerini ortalama buldum. Aşırı karmaşık olmayan ama güçlü bir atmosfere sahip olması, King’in anlatım dünyasına alışmak için iyi bir başlangıç sundu fakat fim için şunu eklemek istiyorum bazı sahneler bana geçmediği gibi korku-gerilim filmi izlememe rağmen bazı yerlerdeki diyaloglar gülümsetti açıkçası ...
Yüzyılın FırtınasıStephen King · Sayfa 6 Yayınları · 2017692 okunma
·
285 Gösterim
6 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Bir çok kitabını okumama rağmen hiç alışkın olmadığım halde kitabı yarım bıraktım.Arka kapak yazısından çok etkilenmiştim.Okumaya başlayınca senaryo okuduğum için hiç zevk almadım.Bu incelemeniz çok yardımcı oldu.Ben de önce filmi izleyip sonra kitabı tekrar okuyacağım bu kez terslne olarak.👍
Gülümay Coşkun
Gönderi Sahibi
Bazen ters köşe yapmak iyidir.☺️
Hocam, pek beğendim incelemenizi. Farklı bir bakış açısı olmuş, filmi izleyip ardından kitaptan karakter analizleri yapmanız👏👏 King'in hikayelerini okumayı daha çok seviyorum :)
Gülümay Coşkun
Gönderi Sahibi
Teşekkürederim Hocam,sizden çok şey öğrendim ben...
Vay harika bir inceleme olmuş çok merak ettim gerçekten KING çok sevdiğim bir yazardır kitabın filmi olması da çok güzel 😂
Gülümay Coşkun
Gönderi Sahibi
Teşekkürederim Semih Hocam
Harika bir yorum olmuş, eskiden okuduğum Stephen king şimdi çok hatırlamıyorum aslında artık benim de kendime bir güncelleme yapmam gerekiyor ben de çok severim önce filmini izlemek okumak ve anlamak da daha etkili oluyor. Sağol hocam 🙏
Gülümay Coşkun
Gönderi Sahibi
Rica ederim
🩵 ilk incelemeyi okuyan olarak çok beğendim kitabı listeme aldım 🤍
Reklam
Çok sevdiğim bir kitap ve filmdir 🤍