Kendine psikolog diyen herkes yetkin psikolog değildir!
-Arif Bey, biraz anlam arayışından söz etmek istiyorum; çünkü o sürecin tam içindesiniz. -Evet, ben de öyle görüyorum. -Sanırım psikoloğa gidişinizin de temelinde bu var. -Haklısınız. Ama, üzülerek söyleyeyim, bu konuda benim gittiğim psikolog, bana pek yardımcı olamadı. -Belki de kendisinin anlam arayışına yardımcı olamayan bir psikoloğa gittiniz. -Bilmiyorum, belki çle. Bana pek anlam ifade etmeyen kalıp lanmış sözler söyledi: "Kafanızaçok takıyorsunuz; biraz kalender olun; başkalarının sözlerine o kadar önem vermeyin; insanlar hayatta umduklarıyla değil, bulduklarıyla yetinmeli" gibi. Bunları kendime ben de söyleyebilirdim. Daha doğrusu sokaktaki biriyle konuşsam da buna benzer şeyleri bana söyleyebilirdi. -Türkiye'de henüz kimin klinik psikolog olarak çalışabilece ğini belirleyen yasalar oluşmamış durumda. O nedenle, kendine psikolog diyen herkese yetkin psikolog olarak bakmamak gerekir. Bir ön araştırma yaparak, psikoloğun ne gibi bir eğitimsel ve mesleksel hazırlıktan geçtiğini öğrenmek gerekir. -Bir arkadaşımın tanıdığı olduğu için o psikoloğa gitmiştim. Yetkinliği konusunda hiçbir fikrim yoktu. Savaşçı Doğan Cüceloğlu
Psikoloji
·
21 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.