-Arif Bey, biraz anlam arayışından söz etmek istiyorum; çünkü o sürecin tam içindesiniz.
-Evet, ben de öyle görüyorum.
-Sanırım psikoloğa gidişinizin de temelinde bu var.
-Haklısınız. Ama, üzülerek söyleyeyim, bu konuda benim gittiğim psikolog, bana pek yardımcı olamadı.
-Belki de kendisinin anlam arayışına yardımcı olamayan bir psikoloğa gittiniz.
-Bilmiyorum, belki çle. Bana pek anlam ifade etmeyen kalıp lanmış sözler söyledi: "Kafanızaçok takıyorsunuz; biraz kalender olun; başkalarının sözlerine o kadar önem vermeyin; insanlar hayatta umduklarıyla değil, bulduklarıyla yetinmeli" gibi. Bunları kendime ben de söyleyebilirdim. Daha doğrusu sokaktaki biriyle konuşsam da buna benzer şeyleri bana söyleyebilirdi.
-Türkiye'de henüz kimin klinik psikolog olarak çalışabilece ğini belirleyen yasalar oluşmamış durumda. O nedenle, kendine psikolog diyen herkese yetkin psikolog olarak bakmamak gerekir. Bir ön araştırma yaparak, psikoloğun ne gibi bir eğitimsel ve mesleksel hazırlıktan geçtiğini öğrenmek gerekir.
-Bir arkadaşımın tanıdığı olduğu için o psikoloğa gitmiştim. Yetkinliği konusunda hiçbir fikrim yoktu.
SavaşçıDoğan Cüceloğlu