Beyhude bir ömrü, sürükledim , durdum..
9/10
·214 syf.··
2026 15. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 19 Ocak 2026 17:05
Edebiyatımızın şahane yazarlarından birisi olduğunu hep duyduğum, ancak tanışmak vaktinin şimdi hasıl olduğu Yakup Kadri Karaosmanoğlu .. ne şaheser yazmış ama.. Öyle ki, kolum yok oldu, öyle ki ruhum kavruldu, öyle ki insan olmaktan utandım.. Savaş sonrasında, Türk köy hayatını, edebiyat çemberine alıyor yazarımız. Fakat önsözde bu eser, ne bir edebi eserdir ne de siyasidir diyor... Siyaseti bilmem ama edebiyat konusunda çok eminim ki ; bu eser realist bir yazın... İnsan bazı eserleri okuyunca, Aman yarabbi! Bu nasıl güzel bir anlatım, nasıl doyum verdi bana der ya ; bana da bu eser öyle bir tat verdi. Anlatıcı, içimizden.. Gözlemci bir tanık olunca, bu hisler normal belki de.. Ya da bu eserinde okunma zamanı ,bu zamandı, bilemiyorum.. Düşünüyorum sadece.. Ücra köylerden, oranın insanlarından, acılarından, nasıl da bihaberiz.. Orada çoçukluk, kadınlık, gençlik, mutlu olmak yok.. Hep bir cefa var.. Cahil kalmış ,kulakları sağır bir,Anadolu insanı var.. Tüm çıplaklığıyla anlıyor insan bu eserde bunu.. Koluyla birlikte, ruhunu, geleceğini kaybetmiş, Yaban'ın biri o.. Çok güzel bir Anadolu panoramasıydı benim için kitap. Dil ağır gibi gelse de,ben anlama konusunda sorun yaşamadım.Kesinlikle, okunmalı diyorum. #294472898 Kitabı hem okudum, hem dinledim. Seslendiren ; sevgili Gürsu Gür'e de saygılarımı sunarım..
Roman
YabanYakup Kadri Karaosmanoğlu · İletişim Yayınları · 202154,6bin okunma
·
57 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.