Kitabımız 7 novelladan oluşuyor. Maalesef ki betimlemelerden acı çektiğim bir kitap oldu.
Sağolsun Zweig William Golding’in eksikliğini hissettirmedi bana. Betimlemelerden dolayı bütün öykünün kurgusu uçup gitti ve beni hikayenin büyüsüden uzaklaştırdı.
Özellikle ikinci öykü “Erika Ewald’in Aşkı”. Bu öykü hayatımda okuduğum en kötü novella oldu.
İlk öyküde ise, bir kontese aşık olan garsonumuz, aradaki uçurumu görüyor ve intihar ediyor.
Diğer novellalar da marazi saplantıları, duygusal ikilemleri ve gerilimleri konu alıyor.
Kitapta “Zıt İkizler” ve “Bir Yüreğin Çöküşü” öykülerini beğendim
Kitaba ismini veren son öykü ise duygularımı allak bullak yaptı. Açıkçası biraz da rahatsız etti. Konusu yaşlı, eşcinsel bir profesörün erkek öğrencilerinden birine aşık olmasıydı.
Keyifli Okumalar Dilerim.
Saygılarımla.A O K21/01/2026Karmaşık DuygularStefan Zweig