·232 syf.··Beğendi
···Okunma: 29 Ocak 2026 15:02 Kitabı okurken nelere şahitlik ettim diye sordum kendi kendime: Osman Gazi'nin bir cihan devleti kurma idealine, Kayı Alplerinin tekfurlarla mücadelesine, Orhan Gazi'nin devleti teşkilatlandırmasına, Gelibolu Fatihi Süleyman Paşa'nın Rumeli fetihlerine, 1. Murad'ın bir imparatorluk oluşturuşuna, Hüdavendiğarın Kosova da şehadetine, Yıldırım Bayezid' in hızına, Niğbolu da haçlı ordusunun göklere çıkmış gururunu yerle bir edişine, Bre doğan bre doğan diye seslenişine, fitne fesadın iki cihangiri Ankara da karşı karşıya getirişine, Devletin parçalanma tehlikesini bertaraf ederek demir, kum, çimento misali sağlam kolonlarla devleti Çelebi Mehmed'in bir araya getirişine, Karaman oğullarının her fırsatta Osmanoğullarını arkadan vurmak için fırsat aramasına şehadet ettim.Tarihin geçmişteki büyük işler başarmış atalarımızın emeklerini ve bu emekler verilirken engel ve ihanet edenleri daha iyi analiz edebilip dost düşman ayırt etmek için gererkli olduğuna inancım bin kez daha arttı. Selam olsun tarihini sevenlere selam olsun Hakk ve hakikat yolunda mücadele edenlere...