“Dostluğa, cesarete ve doğayı korumaya dair sıcacık bir hikaye.”
Öncelikle, okumayı yeni öğrenmiş çocuklar için hem okuması kolay hem de gerçekten eğlenceli bir kitap. Biz Ege’yle birlikte okuduk; çizimlerine bayıldı. Zaten tam bir hayvansever olduğu için kitap daha ilk sayfadan onu içine çekti.
Hikâye, ormanda geçen çok sıcak bir yaz günüyle başlıyor. Fare’nin telaşla gelip nehrin kuruduğunu söylemesiyle işler değişiyor. Artık su yok… Ve Porsuk’un liderliğinde; yavru tavşanlar, kirpi, tavşan ve kuş su bulmak için bir yolculuğa çıkıyor.
En sevdiğim yanı ise alt metni oldu. Suyun ne kadar hayati olduğu, doğayı korumanın neden hepimizin sorumluluğu olduğu çocuklara çok sade ve etkileyici bir dille anlatılıyor. Hiç öğüt vermeden, hikâyenin içinden akarak…
Hem keyifle okunan hem de çocuklarda doğa bilinci uyandıran bu kitabı gönül rahatlığıyla öneririm.
@bkmkitapcom
@kronikcocuk_
Gizem Nur TopalSerpil MeriçSeher Koyunlu
#kronikcocuk #ddilekblog #işbirliği #kitap41 #bkmkitapcom