On KişiydilerAgatha Christie
Agatha Christie okumayı seviyorum; çünkü hikâye boyunca katilin kim olduğunu tahmin etmek zor oluyor, heyacanı hep koruyor ve dili hiç yormuyor. Şimdiye kadar okuduklarım arasında en beğendiğim eseri bu oldu. Farklı sebeplerle bir adaya davet edilen, birbirini tanımayan on kişi anlatılıyor. Her biri sırayla cinayete kurban gidiyor. Katil aralarından biri… ama kim olduğunu anlamak neredeyse imkânsız. Aslında en başından katilin kim olduğuyla ilgili bir fikrim vardı ama sonlarına doğru bu seçenek elendi ve en sonunda katil ilk tahmin ettiğim kişi çıktı. Bu ters köşe güzeldi. Ama ben bu kitapta cinayet katil kurgusundan ziyade vicdan adalet kavramını sorgulatması, katilin hislerini, öldürme arzusunu ve her karakterin psikolojisini hissettirmesi yönünü sevdim. Eser, yazarın başyapıtlarından biri ve bence hak ediyor.