10/10
·430 syf.··
Beğendi
·
2026 18. kitabı
·
36 saatte okudu
·
Okunma: 12 Şubat 2026 19:38
Kitap bitti ama ben çıkamadım içinden. Hâlâ Afganistan’ın sokaklarındayım. Meryem’in Herat’ın dışında, gözlerden ırak o küçük kulübesinin önündeki sessiz ıssızlıkta, Leyla’nın roketle sarsılan sokağındaki toz bulutunun içindeyim. Sayfaları çevirmedim de, o kadınların peşinden o çileli yolları bir bir yürüdüm sanki. Sovyet işgalinden bitmek bilmeyen iç savaşın kör roketlerine, oradan da Taliban’ın kapkaranlık çöküşüne kadar Afganistan’ın bütün yorgunluğu ruhuma işledi. Biliyorum ki dünyanın bir yerlerinde Meryemler ve Leylalar hâlâ var, o sessiz çığlıklar hâlâ yükseliyor. Kadının bir eşya, bir “hiç” sayıldığı o zihniyeti okudukça; bu topraklarda bir kadın olarak nefes alabildiğim için ne kadar şanslı olduğumu bir kez daha anladım. Tam da bu noktada, iyi ki Mustafa Kemal Atatürk . Onun bize kazandırdığı özgürlüklerin ve bir “birey” olma hakkının ne kadar hayati olduğunu iliklerime kadar hissettim. Kalbiniz sızlayacak belki… Ama o iki kadının omuz omuza verince neleri göze alabildiğine mutlaka tanıklık etmelisiniz.
Bin Muhteşem GüneşKhaled Hosseini · Everest Yayınları · 2026119,6bin okunma
·
712 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Günaydın Sevgi 🦋🫶📚☕kalemine sağlık👌 Ekliyorum listeme 👍
︎Sevgi♡Meren︎
Gönderi Sahibi
Günaydın Anna butterfly Çok teşekkür ederim listene eklemene sevindim. ✨ Gerçek yaşanmışlıklardan beslenen, insanı derinden sarsan bir yolculuktu... Hala etkisinden çıkamadım. Okurken eminim sen de o kadınların mücadelesini yüreğinde hissedeceksin. Şimdiden iyi okumalar dilerim🌸📚
︎Sevgi♡Meren︎ hemde nasıl😔 dün izlediğim filmKızım Olmadan Asla ben de hala etkisindeyim Betty'e kocaman sarılmak istiyorum🫂
︎Sevgi♡Meren︎
Gönderi Sahibi
Anna butterfly Ben filmini izlemedim ama kitabını okumuştum. İran'daki o zorlu yaşam ve bir annenin mücadelesi insanın içine işliyordu... 🥺 Maalesef coğrafya değişse de kadının verdiği o sınavlar hep benzer kalıyor. 🌸📚
Çok içten bir inceleme,, tekrar okuduğum günkü gibi hislerim canlandı.
︎Sevgi♡Meren︎
Gönderi Sahibi
sadece kitap Çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz beni çok mutlu etti.