Puan vermedi·248 syf.··
2026 26. kitabı
·
16 saatte okudu
·
Okunma: 15 Şubat 2026 17:36
Hakkını teslim etmek istiyorum bu kez. Şimdiye kadar okuduğum en iyi kitabıydı. Belki kurgu belki benim içinde olduğum haller. Ama en iyisiydi. İki dünya var kitapta. Biriyle her ne kadar zahiren olmasa da iç dünyamda ben paralel gittim, diğeri de yine canım ciğerim babaannemi ve dedemi düşünerek istemsizce bağdaştırdığım için benimsedim. Ayrılık çok zor. Ben yazmayım zaten çeken anlayacak. Ama dünyanın da bazı kuralları var. Doğan ölecek. Babaannem ve rahmetli dedem gerçekten bir elmanın yarısıdır. Annem ve babam gibi değil. Onlara da öyle denilir belki çünkü hiç ayrılmadılar rabbim de sağlıkla huzurla yaşatsın ikisini. Ama benim rahmetli dedem ve babaannemde gördüğüm başka bir iş. Günde kaç defa babaanneme sen var ya aynısın aynı, fotokopisisin, sen bavukeağmeysin diyorum bilmiyorum. Her seferinde de bana der ki yaaa demek ki iyi öğretmiş beni. Gurur duyuyor. Bu o kadar mükemmel bir şey ki. Tarif edip değerini düşüremeyeceğim. Buradaki teyzem her mustafam dediğinde canım bavukeağmeyim dedim. Vallahi ağlayarak okudum bazen. Hem de belki alakasız yerleri. His işte his. Aktarması güç. Bir de başka şeyler var. Her gece rüyamda sarılamadığım birini görüyorum, ben böyleysem o kadıncağız nasıl dayanıyor bilmiyorum. Bazen o kadar küçük bir şeyden bunalıyor ki bu kadın böyle değildi diyorum. Asla değildi. Yemin ederim pamuk şeker gibiydi. Tüm aksilikleri dedem yapardı. Ama işte. Öyle bir yara aldı ki dedemin gidişini bile unutturdu belki. Bunu ondan duyduğumda daha iyi anladım. Ama ben eskisi gibi olmayacağını bile bile her gün dua ediyorum Allahım insanların kalbine merhamet versin. Anne bu anne. Ne kadar yanlış yapmış olabilir? Hele böyle melek gibiyse. Ben sarılmasam da olur ama rüyalarımda bile o bakışlar beni yaralıyor vallahi. Biz ne yaptık onu da bilmiyorum. Ama bencillik edemeyeceğim. Babaannem böyle kahrolmasın diye elimden geleni yapmaya çalışıyorum gerisi de herkesin kendi vicdanı ne yapayım. Benim bu kadar zoruma gidiyor yazarken bile gözlerim boşalıyorsa o kadın demir mi. Nasıl anlamazlar nasıl . Allahımmmmmmmmm Tam ben şunu yazarken öyle güzel bir haber aldım ki elhamdülillah elhamdülillah elhamdülillah Allahım ya bir insan yeter ki kalpten senden bir şey istesin yemin ederim sen çok büyüksün subhanallah Canım ciğerim Âkif hocam Kur'an IV vereceği yetmez gibi ramazanda mukabele yapacakmış. Mükemmel ya. Hayallerimin ötesinden geliyor bu adam hep ! Ne yazmışlar tabelaya, Mukabele&OkunanAyetlerinDüşündürdükleri Ne diyordu Âkif hocam, hak ettiğimizden iyiyiz. Oh be. Nefes aldım sanki Hislerim dağıldı ama deneyip kapatayım. İkinci hikâye bana his olarak tanıdık geldi yoksa elhamdülillah manevi bir yoksulluktan gelmiyorum. Zaten benim durumumun da ailem ile bir ilgisi yok. Sadece bu aralar ben de benzer şeyler yaşıyorum, derin bir yanlızlık her zaman benimle, yeni ev heyecanım, sanki ilk defa yalnız yaşayacakmışım hissi. Anlayabildiğim hissettiğim şeylerdi. Bir de. Meltem'in doğru kişide açtığı çiçeklerin kokusu burnuma geldi. Sorun sen değilsin. Şahsen ben başında anladım. O yüzden de sevgiyi hissettiğin an buradan aynısını hissettim. Ben kıskanmam. Seven sevilsin isterim. Her zaman gerçek bir sevgi gördüm mü tüm varlığımla saygı duyarım. Mutlu oluyorum, dünyayı sevmekler alsın. Allah hayırlısını versin. Bu kitabı takdir ettim. Canı gönülden. Rahmetli dedemin ruhuna fatiha inşallah
Edebiyat
Altı Harfli Bir TatlıŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 202513,8bin okunma
·
54 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.