Kitap, Sabahattin Ali'nin diğer iki romanında olduğu gibi bir aşk hikayesi etrafında şekilleniyor. Ana karakterlerimiz Ömer ve Macide. Eser bu ikili arasındaki aşkla beraber Ömer'in kendilerini münevver olarak gören yazar ve şair arkadaş çevresine de oldukça fazla yer veriyor. Bu cenahtakiler sıradan insanlara istihfaf ile bakmalarına karşın asıl kendileri fevkalade süfli bir hâl içerisindeler. Bu durumu en çok Macide'nin iç monologlarında görüyoruz. Kitabın, dönemin kendine "münevver" diyenlerine yönelik bir yergi barındırdığı da muhakkak. Yazarın dili akıcı ve hikayesi oldukça etkileyici. Yalnız eski kelime sayısının fazlalığı yer yer okuma akışına ket vuruyor. Daha önce Sabahattin Ali'nin herhangi bir eserini okuduysanız hiç yabancılık çekmeyeceksiniz. Ben mutlaka bu eseri okumanızı tavsiye ederim.
İçimizdeki ŞeytanSabahattin Ali