·44 syf.····Okunma: 06 Mart 2026 02:32 Aylar önce, hatırlayamadığım bir vakitte sahaftan almıştım bu kitabı. O zaman alırken ne yazar ne kitap hakkında pek bilgim yoktu dürüst olmam gerekirse. Duras ismini duymuştum, önemli olduğunu biliyordum sadece. Asıl olarak Metis Yayınları'ndan olması, eski basım kitapların kağıt kalitesi ve kitabın fiziki kondisyonun çok iyi olması beni bu kitabı almaya yönlendirmişti.
Bugün kitaplıkta ne okusam diye göz gezdirirken gitti elim. Orada olduğunu unutmuşum bile.
Bu kadar sarsıcı olacağını hiç düşünmezdim. Godot'yu Beklerken'i okurken en son bu tuhaf duygu girdabına kapılmıştım. Anlamsızlık, yaşamın absürdlüğü...
Kitap boyunca erkeğin gözünden kadın, kadının gözünden ise erkeği okuyoruz. Vurucu gerçekler ve tespitlerle çoğu insanı düşüncelere sevk edecek müthiş bir eser. Tr'de pek kaynak bulamadım ama yabancılar üzerine bayağı konuşmuş. Sanki 60'lar filmleri havası var bu kısacık kitapta. Yazarın diğer kitaplarının da devamını getiririm umarım.
İyi okumalar.