Melisa Kesmez’ın 4. Kitabıymış benim ilk kez duyup okuduğum ilk kitabıydı. Kitap 2019 yılında Sait Faik Hikaye Armağanı’na layık görülmüş. Jüri ödül gerekçesini şöyle açıklamış: “Değerli yazar Melisa Kesmez, ‘Nohut Oda’ adlı öykü kitabında insan ilişkilerinin karmaşıklığını, sarıp sarmalayan sıcaklığını ve nefessiz bırakan boğuntusunu telaşsız, duru bir üslupla anlatmayı başarmıştır.”
5 farklı kısa öyküden oluşan kitap, az sözle çok şey anlatmayı başarmış. Benim gibi yolda, otobüste hemen açıp okuyayım diyen öyküsevicilerin çok beğeneceği, duygusal yoğunluğu yüksek öyküler. Benim favori öyküm “Annemin Çadırı” oldu. Mutlaka şans verin.
Nohut OdaMelisa Kesmez · Sel Yayıncılık · 201810,5bin okunma