Aşktan çok aykırı duyguları içeren şiirler seviyorum. Hiçliğe yakarış, anlamsızlığa tutunma ve içsel özgürlük yolculuğuna çıkmak... Karabasanlar şiir kitabı da tam olarak böyle... Karmaşık duyguları ve yalnızlığı satırlara ince ince işlemiş yazar...
En sevdiğim dizelerinden birini aşağı bırakıyorum.
En çok da bu feryat içimi dağladı.
Kimseyle buluşamadım
Kimse benle buluşmadı
Cüretkâr olamadım,
Böyle cüretkârını bulamadım.
Acım, acım kaldı
Sığmadım, sığamadım
Ben hep bir şeylerden taştım
Acım, acım kaldı,
Feryat
Yarım kaldı.
Veysel Nazlı