9/10
·436 syf.··
Beğendi
·
2018 73. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 26 Mayıs 2018 16:20
Spoiler # Önce Anne Delbee diyorum ... sadece 2 kitap yazmış _ne yazık ...çok yazmalı, o müthiş kelime denizine atmalı bizleri, karanlık mağaralarda ışıksız bırakmalı ..tek kelimeylehayran oldum cümlelerine, şiir gibi yazımlar daha çok etkiliyor belkide artık beni .. Camille Coudel olmuş kitabını yazarken Delbee, "çok başarılı anlatmış " çok çok çok diye milyon yazmak istiyorum :) "Gece yarısı olduğunda oraya gitmemek gerektiğini söylüyor köylüler ..ama Camille şeytandan korkar mı? Hele şeytandan HİÇ ! .. onu görebilmek için arkasına dönüp bakıyor ..insan görünümünde olduğunu biliyor. .sıradan bile sayılabilir ............sıradan olmalı ,her gittiğin yerde rastlanabilen ... Cloudel in hezeyanları ..resmine baktikca gözlerindeki hüzün ,beyninin içindeki sesler .. asiliği , Tanrı'da dahil ,herşeye meydan okuması, heykelin " erkek" sanatı denilen bir yüzyılda .."erkek "atölyesinin kapılarını yıkarak açması .. cüretkarligi, tutkuları. ..en sert materyallere şekil veren elleri ..öfke nöbetleri ,uyumadan ,yemeden geçirdiği geceleri ,hırsı. Inadı ..yavaş yavaş akıl hastahanesine onu taşıyan Rodin aşkı. .belkide perseus'un kalkanında kendini görüp "taş 'a " dönüşmesi .. "Bir kadın oturmuş ateşi seyrediyor .. Ruhunu hatırladığım anlarda onu böyle canlandıracağım .. "Oturmuş "ateşi " seyrediyor " ... Ve bir gece tüm heykelleri paramparça edişini .. ve hiç giymediği "kırmızı elbisesi " Camille Coudel efendim 19.yüzyıl heykeltraş ..insanların ona taktiği etiketler "dahi " "vahşi " "büyük yetenek " 30 yılını bir akıl hastahanesinde sanatından uzak geçirmek zorunda kalan bir kadın .. Anne Delbee tembel bir yazar ikisiyle de tanıştım. . Ve çok özel hissettim .. youtu.be/fPixZq9JJuI Sevgiyle ❤ Iyi okumalar _aklınıza sahip çıkın
Camille ClaudelAnne Delbée · Everest Yayınları · 2002112 okunma
··
319 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Teşekkürler hocam sanırım onu çok seveceğim :)
Ebru Ince
Gönderi Sahibi
Çok iyi bir kalem gerçekten .hikaye zaten malum Bazen dikkat çekmek gerekiyor tanınmayan yazarlara yoksa bir köşede kalıp küsuyorlar
Ebru İnce öyle diyorsa öyledir.. Hissetmiştir anlatılanı.