·336 syf.····Okunma: 18 Mart 2026 01:51 Kitap, başta biraz ağır ve durağan gelebilir ama önemli olan şey olaylardan çok karakter ve arka plan. Hapishane ortamı ve insanların hikâyeleri işlenmiş ilmik ilmik.
En ilginç yanı da kitap tamamen kurgu gibi durmuyor. Gerçekten yaşanmış hissi veriyor, bu da kitabı daha etkileyici yapıyor.
Bir de klasik Kemal Tahir gerçekçiliği çok net hissediliyor. Anadolu insanının cinselliğe bakışı da oldukça direkt bir şekilde işlenmiş. Öyle masum ya da üstü kapalı değil; diyaloglar üzerinden açık ve net bir şekilde anlatılıyor. Bu da romanın sert ve gerçekçi tonunu daha da güçlendiriyor.